Vilken helg!!!

Jag har fått byta laptop , den första har lagt ned, vilket har medfört att jag inte har kunnat uppdatera jul och nyår. Julen har gått bra och många fina klappar fick barnen. André var lite blyg för tomten coh gömde sig bakom soffan.




Beatrice var modigare. Eleonora visste inte hur hon skulle reagera, det blev lite läskigt sen iallafall. André såg sen på tomtens hand att det var lite tatuerat och när tomten gick så sa André att det var morbror Johnnie, vi lyckades vifta bort det genom att säga att det var sot ifrån braskaminen, det köpte han för just då stod faktiskt morbror bakom honom och var inte någon tomte.

Nyår,startade tidigt som det blir med småbarn i huset, med vacker natur runt om.





Annars  en lugn kväll som det brukar vara hos oss. Gick en promenad med hundarna vid 8-tiden, innan allt skjutande började, trodde jag. Här sköts det till höger och vänster. Nu blev inte hndarna superrädda, men lite reaktion blev det, Nette tyckte det var jobbigast för de sköt precis när jag passerade ett hus. Lyckades busa en del med henne för att vifta bort det och hon besvarade leken. Vi var även hundvakt till Trym under nyårshelgen.

Torsdagen den 6/1 så packades det in hundgrejor och väskor in i bilarna, idag skulle vi resa ned till Göteborg för att delta i My Dog. Vi tog bilarna, varav en skulle vara hos min bror liksom barnen och Adelle för att sen åka ned i snöoväder. Det var knappt så att jag kom ut ifrån våran parkering och när jag väl hade sladdat mig ur så körde jag in i en snödriva som hade blåst ut på vägen. Det blev bara fullständigt vitt. Tur att det var lössnö, inga skador på bilen. Vi tog oss fram till min bror, tog lite fika innan avfärd. Då hann krockköerna på e4:an försvinna och plogbilar hunnit ut. Vid 9-tiden var vi framme vid hotellet i Mölndal, trötta efter denna snöiga färd, incheckning urpackning av hundar och en liten Eleonora och in i hssarna. Nette har åkt hiss förr men inte Ceasar. Glashissar var det och vi skulle till 4:e våningen, spännande. Trot eller ej, hissarna var inga som helst problem fast att man såg ut över hela resturangen. Rummet var jättefint och innehöll en dubbelsäng, en nedfällbar våningsäng och bra storlek på badrummet. HUndarna visste direkt var de ville sova, nedesta bädden i våningsängen. Jag hade tagit med eget lakan just för att jag visste att de skulle våldgästa någon säng eller fotölj.

På fredagen så hade vi en lugn start och åkte sen över till mässan för att se oss omkgrin och passa på att shoppa redan då, för det är svårt att få ro att shoppa på utställningsdagen. Tog oss tillbaka till hotellet, rasta hundar, åt lunch och vilade sen en stund. Vi tog det bara lungt den dagen och vilade upp oss inför morgondagen, även hundarna var helt slut efter gårdagens bilresa.

Lördag, utställningsdag, dalmatinerna gick ut sist i ringen så det blev åter en lugn frukost och vi begav oss i mycket god tid till mässan. AAAA, trafikkaos och inte en enda ledig parkeringsplats någonstans. Det var en enorm folkströmning till Cesar Millans föredrag och kön utanför var superlång, det var dessutom disney on ice, en stor handbollsturnering samt en bokmässa samma dag i stort sett på samma ställe. Det blev lite panik för oss, hittade till slut en avlastningsplats så att jag kunde springa in med bur och stolar mm för att sen springa tillbaka för att hämta en hund i taget. Theo fick sen leta vidare efter parkering, det tog honom ca 1 timma och han hann precis i tid till dalmatinernas bedömning.

Det blev en lyckad dag, Ceasar tog hem ett CERT till och blev 2:a bästa hane. Nette var på sisådärhumör men gjorde det hon skulle och blev till slut 5:e bästa tik, inte illa med tanke på all stress. Sen blev det tillbaka till hotellet för en stunds vila innan middag. Hundarna var helt klockade och sov gott. Dagens buffe nere i resturangen, en sjömansbiff var så god att jag åt så att jag storknade, det blev inget mer ätande den kvällen.



Söndagens utställningsdag, bonusdagen som jag sade dagen innan.Segern var redan gjord för mig  i och med Ceasars cert dagen innan, dalmatinerna skulle dömas som andra ras och det var vid 9.30-tiden. Av någon konstig anledning så blev det lite mer stress den morgonen, ihoppackning osv tog lite längre tid än väntat så det blev lite snårigt med tid. Åter igen var jag tvungen att bli avsläppt med hundarna så att Theo kunde hitta parkering. Tur och smart gjort så hade vi låtit placera ut våran bur coh stolar vid ringen dagen innan och slapp då strula med det. Theo hittade parkeringsplats MEN jag hade fått med mig båda nummerlapparna så han kom inte in. Fick springa iväg som en gasell med min och hans nummerlapp och möt upp honom vid ingången och sen gasella tillbaka innan bedömningen startade.



Ceasar skötte sig fint i ringen och placerade sig till slut som 4:e bästa hane. Han har verkligen gjort ett hästjobb den goa killen. På fyra officiella utställningar så har Ceasar fått CK på alla, placerat sig bland de fem främsta hanarna och redan plockat hem 2 CERT. Inte illa för ettåringen. Nette som dagen innan var lite låg var på bättre humör idag och lyckades bli BIR, tog ett tredje CERT och fick ett CACIB. Det var så oväntat, en sån glädje och helt ofattbart. Efter det var våran energi helt slut. Vid den sena gruppfinalen hade Nette gett upp och orkade inget mer. Hon visade sig men inget mer, sen så tyckte hon att den stora ringen inte var så rolig med alla applåderande människor, hög musik och en speaker, det var hennes allra första gång inne i den stora ringen med alla dessa ljud och effekter.Inte konstigt att det blev lite mycket för henne. Som sagt hon stod, men med en svans som slimmade magen. Hade hon varit en whippet så hade hon stått perfekt, men men, jag är så nöjd man kan vara och glad att jag faktiskt anmälde hundarna till My Dog, hade tänkt att strunta i det först.



Vad mer, jo husvagnen är nu såld. Såldes igår. Det var också lite meck med det, sent hemkomna ifrån Göteborg, upptäcka att snön hade rasat ned ifrån taket framför entren= gräva sig in. Som tur var så hade snön bestämt sig för att ligga kvar på taket på den sidan som husvagnen stod på. Hade inte varit så kul om snön hade rasat över den och vi hade en tidsbestämt möte med spekulanter på måndagen vid 11-tiden. Theo fick gasa iväg tidigt på morgonen för att fixa på vinterdäck på plåtfälgarna som var på min brors arbete i Tyresö och gasa vidare hem för att kunna skotta fram vägen till husvagnen och slå igång allt för att se så det fungerade och sen till sist börja byta däck som inte hanns med, spekulanterna kom, tittade och tog vagnen, sen fick Theo och den andra mannen byta däck ute. Affären gjordes upp och sen fick husvagnen en ny familj nere i Husqvarna. Sen vi satte ut vagnen på annons så har det hört av sig så många på den, allt ifrån skambudare, firmor som ville att vi skulle komma dit med vagnen (det var just därför vi sålde den privat, vi orkade inte vinterköra många mil med vagnen) till riktigt seriösa privatköpare. Det fick bli kölista, först ut på kölistan var Husqvarnafamiljen och de tog den och så blev det med det. Nu har vi ett par vagnar som vi skall titta på och två högintressanta finns uppe i Karlstad och vi har kontaktat den firma som har dessa. På fredag åker vi upp för att titta på dem, få se vad det blir.

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis, grattis är så glad för din skull du tog ju hem alltihopa. Bra jobbat. Och kuyl att träffas fast det inte blir så mycket pratat.

Grattis en än gång.

Kramizar

2011-01-12 @ 18:34:50
URL: http://prickhundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0