21/2 måndag

Ja, denna kyla. Tydligen så skall våren vara på väg snart, inte för att det märks nu. Snö, i massor har fallit ned idag, igen.

Idag bar det iväg till Gudby veterinärklinink för röntgrn av Ceasar höft. Min man blev tyvärr lite sen hem mot utsagda tid. Vi hade i och för sig tagit i lite med tiden just för eventuella bilköer och så. Så när han kom hem var det in med hunden i bilen och gasa iväg till Upplands Väsby. 1½ timma senare var jag framme med en kvarts marginal till bokad tid. Bra, för jag hade nämligen hunnit bli kissnödig själv under resans gång och skyndade mig in till toan och sen ut och rasta Ceasar innan cederingen inför röntgen. Vår tur, hua, nervöst nu. Man vill ju inte ha en "dålig" höft. man har redan varit där en gång, Adelle, det var synd men men. Sist jag var hos Audell var det Nettes tur att röntgas och då blev det bra resultat. Ceasar var väldigt motståndskraftig mot cederingen och var glad som alltid, lite mer gungig på benen än vanligt, det var allt, typ. Den 33kg tunga Ceasar skulle läggas upp på bordet. Vet. tog bak och jag fram och sen blev det att lägga om Ceasar upp på rygg. Efter lite justeringar så togs bilden, en gång behövdes bara, duktiga Ceasar. Vet. blev mycket nöjd över bilden och jag fick se den också. Enligt vad som sades så såg höft bra ut, ledkulor låg i mer än 50% i skålen och såg fina ut. Nu är jag lite lugnare, men det skall avläsas också och det skall vi få svar om ca 1-2 veckor. Få se vilken status han får nu min Ceasar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0