Söndag 24/10

Hittade igår hundgårdssektioner till ett väldigt bra pris. Ytan på hundgården blir ungefär 60m2. Fick med Brorsan med tjej att följa med för nedmontering av gården. Med mig var även André och Eleonora. Theo och  Beatrice åkte tillbaka till gamla huset för en sista urstädning innan hyresgästerna kommer på fredag. Hundgården fanns som tur var inte så långt ifrån oss men det tog ändå nästan tre timmar att montera ned den. Det var lite halvruggigt väder idag, brrr. Bra med fodrade regnkläder. Nu återstår lite småfix som att göra rent och måla gallersektionerna så blir det en snygg och fräsch hundgård till mina vildingar.

Var på öppna förskolan med ungarna i fredags, tycker att den öppna förskolan fungerar bra, rena och fina lokaler mycket pyssel till barnen, bra personal men framförallt så känner man sig välkommen, speciellt som en ny förvirrad mamma till tre nyfikna barn.

I torsdags så var jag , barnen och Ceasar ute på en promenad i området, lite för att se olika vägar som man kan gå osv. Vi var ute en bra stund , Bea och Andrè besökte även hujndhuset och kom snabbt på att man gå in och ut genomluckan, få se hur snabbt hundarna hajar det. Nu så trodde då att jag skulle få ett par slockna hjältar hemma på eftermiddagen, men icke. Det var full race. Den enda som visade sig vara trött var Ceasar. Han sov gott han. Nette och Adelle fick sig en rask promenad/jogg på en 5-kilometers slinga som går här. Jag måste röra mer på fläsket och få upp kondisen igen, den är inte bra och dräkten och jeansen sitter fortfarande lite för tajt, har lite att jobba på.



Musen har inte fångats än, den är mycket smart. Vid ett flertal gånger har den lyckats att sno betet ifrån musfällan utan att fällan har slagits igen, igår kväll såg jag den till och med i sopskåpet, idag fick Theo ladda om fällan. FÅ se om han lyckas bättre med det än jag.




Kommentarer
Postat av: Evaa

Hej hoppas allt är bra med er, du kommer väl till Växjö? Var hos Flornece idag hon vill ha med Cecar i avelsgruppen om ni inte kommer blir det ingen så hör av dig till mig eller Florence. ´Vi skall ha svart kjol, topp och kavaj så det är bra om du har med det. Vi ses Kram

2010-11-03 @ 16:31:48
URL: http://prickhundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0