Söndag 17/10

Jösses, redan söndag. Var tar helgerna vägen? Har varit hundvakt åt Trym i helgen. Han och Ceasar fått sova  i köket, de är såå j-kla pilska nu, Ceasar är hyffsat tyst, men Trym tror att han platsar på den kungliga operan, gärna vid 3-tiden och sen senare vid 5 igen.Låter kanske hemskt att inkvartera dem där, men köket är allas favoritplats i detta hus, så hundarna har redan sina hörnor som de har valt ut. Musen har varit tyst nu under ett par dagar men jag har sett spår efter den, det innebär att katterna INTE  har gjort sitt jobb. De skyller på facket och arbetstiderna.

Igår hämtades några kartonger hemma hos min bror, luktar fortfarande brand när man går omkring där. På vägen dit så kom jag på halvvägs att jag hade glömt förrådsnyckeln. Att vända bilen med släp var inte populärt, så vi hittade en skruvmejsel och kunde på så sätt komma in i förrrådet. Gångjärnen har inte säkerhetsskruvar så det var bara att skruva upp, ta våra saker (av inte så viktigt av värde) och sen skruva tillbaka dörren och sen åka hem.

Idag skulle husvagnen hem, det hade jag bestämt. Det kändes inget bra med att den stod kvar själv vid gamla huset. Vi for iväg efter frukost, min man åkte förts med sin bil och släpet, skräp som skulle ha slängts tidigare låg kvar under press, jag åkte iväg strax efter, var bara tvungen att ta en snabbdusch efter att Eleonora kräkts ned mig, så jag var ca tio minuter efter min man. Det var rätt halt idag och på vägen till Sorunda så hade en bil fått sladd och voltat på motorvägen, en annan bil fått sladd och tappat sin båt och trailer. Trailern hade glidit under vajerräcket och båten stod snyggt parkerad i vänsterfilen dock så såg tydligen inte bilisten som körde om mig båten mitt på vägen, konstigt för den såg jag på ca 300 meters håll. Bilisten fick panik och höll på att dra in i sidan på min bil istället.
Nu gick allt bra, tycker synd om båtägaren som stod och konstaterade att båten inte kommer att flyta något mer i år. Husvagnen hämtades och parkerades på vår trånga uppfart, Husvagnen kom precis in mellan huset och grannens staket, men nu är den här, skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0