Onsdag 20/10

Vi är förkylda, usch. Beatrice är mest drabbad men hon är glad ändå.  Nya turer med bilen till verkstaden, visserligen har man en duktig och snäll bror som ställer upp när mina bilar bara j-vlas med mig, men det är ändå ett stök när det strular, jag är så beroende av en fungerande bil. Nu skall någon sorts luftflödesmätare bytas, vi tar även luft och bränslefilter också. Nya vinterdäck skall på idag. Ungarna är överlyckliga över att få åka och mecka lite. när vi var på öppna förskolan och bvc häromdagen så skulle Beatrice mecka med en liten buss, hon satt och bankade med hammaren både här och där, sen såg hon en traktor som behövdes lagas. Bvc här nere är trevligt och ingår i en skl familjecentral där även öppen förskola och en massa annat finns. På vägen hem följde jag ortsskylten till Runtuna, det visade sig vara en rejäl omväg hem, trodde nästan att jag hade kört vilse. André blev lite orolig att vi inte skulle komma hem, sen såg han huset och blev glad över att vi faktiskt inte var vilse.

Nette har brytit till ena klon (sporren), hon skulle envist hoppa upp på mig näe vi skulle ut och fastnade med klon i dragkejdedragaren, hur hon nu lyckades med det och Ceasar har mask. Konstaterade det i förrigår när han bajsade. Han har inte haft riktigt bra aptit på det senare ,en orsak till det är att Nette har löpt och han har varit såå kärlekskrank. Till och med katten har fått en juffsande Ceasar efter sig, stackars Soja. Så idag bär det in till stan och införskaffa maskmedel till hundar och katter, bästa att avmaska allihopa för säkerhets skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0