Länge sen sist...

Länge sen sist, det har varit mycket och snurrigt på sistone. Jag får därför göra en sammanfattning för den sista tiden.

Vi har:
* Inte ställt ut sen Norrköping, blev sjuk på kvällen och fick ställa in E-tunautställningen.
*Ställt in försäljningen av huset, vi hyr ut det för ett år. Mäklaren var inte den bästa och lyckades klanta till det.
*Röntgat Nettes höfter med godkänt resultat. Något glatt iallafall.
*Min man har nytt jobb på Purus. Fram och tillbaka på olika utbildningar och konferenser i bl a Sjöbo.
*Packat ett antal kartonger för förvaring tills flytten till Runtuna. Hade man så mycket "skit" sparat?
Städat ett antal gånger inför husvisningar. Börjar bli expert på expressstädningar nu.
*Haft visingar för intresserade hyresgäster. Det är inte lätt att hitta en bra sådan. De flesta verkar tro att det är gratis att bo i hus.
*Skrivit ettårskontrakt för Runtuna, flytten närmar sig.
*Hunnit fylla 30 år, hip hip hurra. Jag fick en ny fin kamera av min man och min bror vill tydligen få mig att skita på sig genom ett fallskärmshopp nästa sommar. Tror att man lånar blöja då ifrån ungarna, för säkerhets skull.(det skall bli såå roligt att få prova på det)
*Packa ytterliggare saker som var kvar.
*Besökt Bvc med barnen för vikt och längd. De växer men det har jag redan konstaterat på deras byxor som blivit för korta, nya införskaffas.

Det låter inte så mycket kanske MEN detta har också hänt utöver ovanstående text.
* Besökte brorsan för det var skogsrally ute hos honom. Det var skoj att se live.
*Brorsans hus brann upp, min man åker ut till honom i Mölnbo för att hjälpa honom att rädda möbler som brandmännen slängde ut. Nya husgäster för ett tag. Branden började ifrån skorstenen vid innertaket, svofs sa det och taket var borta. Som tur var så hände detta på seneftermiddagen och min bror var hemma och kunde rädda sig och hundarna. Det kunde ha gått riktigt illa, speciellt om det var nattetid och alla sov.


*Fem hundar och tre (okej två, den trejde tittar bara på)som brallar runt i huset samtidigt som man packar inför flytt.
*Två av hundarna börjar löpa, en transporteras till min brors exflickvän som har något halvdelarägarskap på den hunden (Dobbermanntiken Cobra).
*Flytt till Runtuna, hela familjen inkl. brorsan med 1 st hund. Nu blir det långpendling för honom ett tag, 10 mil enkel resa till arbetet.
*Fullt med kartoner som skall packas upp. möbler skall på plats, Vi vet vad som behöver göras, haha-ha.
*Upptäcker en oinbjuden hyresgäst, som är i skåp och i fönstret vid sonens rum, Brorsan som just för tillfället har det rummet hör den lilla j-kln på kvällarna. Musen skall bort, innan musen blir möss.
* 1 stycken höglöpande tik, två pilska ylandes hanar, speciellt nattetid. Grabbarna får vara i köket, Nette hos oss.
* Brorsans tjej flyttar upp,med sig har hon sina föräldrar som besöker under helgen, nu är vi ännu fler i huset. Att man snubblar över kartonger, ja det får man ta helt enkelt. I förrigår fick min bror tag i ett hus som han får hyra så länge medans man håller på med försäkringsärendet och utredning med det brunna huset.

So far so god. Att man fortfarande har en massa att städa och plocka upp ,det är en annan femma. Vi har dock lite fler kartonger med bl a böcker osv kvar hos min bror i hans icke brandhärjade förråd. Det skall hätas under helgen samt att husvagnen skall hämtas hem, innan nya hyresgäster flyttar in i Ekhamra. Sen får vi ta och försöka att hägna in tomten här hemma i Runtuna. Bilder på huset kommer snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0