Tisdag 9/11

Precis när jag skulle skriva om helgens händelse igår kväll så kräktes Beatrice så jag fick annat att göra istället. När jag skulle hämta in ved till brasan så tänkte jag att hundarna skulle få följa med ut till vedskjulet. När jag går ut på altanen så hör jag dem- VILDSVINEN, jag har lite rädsla för dem. Man vet vad de kan göra, speciellt mot hundar. Vi har än inte inhägnat och jag kände att Adelle skulle säkert undersöka ljudet. I och med att det var mörkt så såg jag inte vart de var någonstans. Adelle och Nette fick gå in och jag kopplade Ceasar så fick han följa med ut för rastning och vedhämtning, efter honom fick tjejerna gå ut. Jag hörde dem även i söndags kväll när jag rastade hundarna efter växsjöresan, men då var de på andra sidan vägen, sågäven deras väd som de brukar gå och det är inte långt ifrån huset. Att de har blivit modigare är då säkert för vi bor ändå i en by med flera hus och många hundägare också. Jag skall nu börja gå¨med ficklampa för att kunna lysa ut mot åkrarna när jag går på den belysta gångvägen. Förrutom vilsdvin i närheten så springer det fasaner titt som tätt på tomten, känns lite famous grose.


I fredags bar det iväg ned till Hästveda för ett besök hos svärföräldrarna för att sen kunna få hjälp med barnen på söndagen när vi åkte till växsjö. Ett lyckat besök med fina resultat. Ceasar tog en första placering med ck i juniorklassenör att sen placera sig som andra bästa hane. Ceasar knep även sitt första CERT. Är så glad över det, det var även Ceasars första officiella utställning.


Jag kände då att det spelade ingen roll hur det gick för Nette, jag hade redan en vinst hem. Nette placerade sig som etta in unghundsklassen med CK, hon placerade sig sen som fjärde bästa tik. Min duktiga tös.


Tikcertet knep Ceasars söta syster Lova. Ett stort grattis till er Eva, det är ni värda. Ceasar skulle sedan vara med i avelsklassen och har jag inte känt mig tillräckligt korkad i en ring tidigare så var det dags nu. Var lite nervös, Ceasar tycker sig tro att han är en brudmagnet och skulle bara försöka jufsa på sina syskon, speciellt Lova. Jag hade sen dessutom ite hans utställningskoppel, det var trasig utan det var Nettes och det gick inte riktigt bra att hålla i det med brudarna i närheten. Fick sen låna ett annat koppel när vi skulle ini stora finalringen, då gick det bättre. Jillocs blev bästa avelsgrupp, så roligt och Ceasar brydde sig inte ett dugg om högtalarna, jag var helt slut och kände mig som en annan bortgjord blöt strumpa. Eleonora skötte sig jättebra hela tiden, speciellt när pappa åkte iväg för att hämta Beatrice och André ifrån farmor och farfar. Resan hem gick bra, alla var helt slut, ungar som hundar. Har tyvärr nackspärr sen två dagar tillbaka men är så nöjd efter denna helg. Nu väntar Stockholmsmässan för Nette och Ceasar


Kommentarer
Postat av: Anette

Usch å fy för vildsvin! Jag hoppas verkligen inte dom kommerbreda ut sig här vid oss. Jag skulle va livrädd att gå ut.

JÄTTEGRATTIS till helgens fina resultat! =))

2010-11-10 @ 13:42:15
URL: http://ivrigaizor.blogspot.com
Postat av: Eva

sch för vildsvin. Grattis igen för certet vi och våra hundar är ju bäst.

Javisst skall vi till Stockholm Lova och jag. Kul att ses igen. Ha det bra. Kram

2010-11-10 @ 16:57:05
URL: http://prickhundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0