Tisdag 30/11

Det har passerat några dagar sen senast. Första advent har passerat och vintern är här, med råge. Massor av snö, glada barn och hundar och givetvis jag själv. Älskar snö. När alla andra var inne i snörusk, då klär jag på mig och hundarna och tar en promenad. Klär man sig rätt så har jag inga bekymmer med vädret.

Det är kanske därför som jag har klarat mig bäst nu de senaste dagarna, att jag har varit ute på dessa promenader. Hela familjen har varit sjuka- VINTERKRÄKSJUKAN har slagit till hemma hos oss. Det började med Theo, gick över sen till André, jag har varit lite risig men slapp kräkningar, Beatrice och Eleonora har också kräkts, dock inte så mycket som stackars André. Han har varit dålig nu i flera dagar. Man har gått från ena sjuka barnet till den andra och tredje, en sjuk man som heller inte har haft riktigt med energi, jag rymmde ut, ett par gånger med hundarna. Lite frisk luft så vart man som ny igen, nästan ny. Jag har nu istället fått Theos förkylning som han hade dagarna innan han blen kräksjuk, men halsont går att bota bort nästan helt, samma med huvudvärken. Det kunde ha varit roligare vecka men hellre sjuka nu än till julen.

Vi har även varit hundvakt åt Trym när min bror med tjej tog en adventstripp ned till Halland och hälsade på tjejens mamma och passade även på att handla på gk:s i Ullared. Trots att vi har varit sjuka så har hundarna skött sig bra, efter en lång och kall promenad så kan det vara skönt med en tupplur.


Adelle, Trym och Nette vilar gott...


och Ceasar var snabbast upp på favotitplatsen...

Har exprimenterat med kameran igen..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0