Söndag 21/11

Dödade en mus idag, med en grillspade. Musen satt i nedre skafferiet och när min man öppnade den för att ta ut vad det nu var, så satt den rakt framför honom. Medans han hade koll på musen så plockade jag ut mina hemmagjorda syltburkar. Först tänkte vi att katten Soja kunde göra sitt jobb, men hon sov och ville inte vara jägare. Fick fram en stor bred stek/grillspade och när min man skulle hämta något, vad det nu var, så tänkte musen smita. Jag slog till reflexmässigt och skrek samtidigt. Ja, skriket måste vara med när det kommer möss springandes emot en, eller hur?. Musen tvärdog iallafall. Tyvärr så vet jag att det finns åtminstone en till i huset.

I förrigår kväll när jag gick ut på kvällsprommis med Ceasar så var det fotrfarande lite snö kvar på backen och halt givetvis. Vi gick på den fina nygjorda gång-/cyckelväg utanför huset när jag ser ett par spår i snön. Rådjur? nä för stort spår. Älg? nä för små steg emellan, när det sen slog mig när jag även ser hasmäsken efter avtrycken, vildsvin! Även vildsvinen tycker tydigen om att promenera på den nygjorda fina gång-/cykelvägen.

Igår så tog vi oss ut till brorsan där han bor nu, i väntan på uppbyggnaden av sitt hus. Han har haft tur, ett jättefint hus som han hyr nu. Man märker att man saknar värmegolv lite grann, men å andra sidan så så tycker jag om mina fårskinnstofflor med, och våra braskaminer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0