Tisdag 4/5

Ingen bebis än, denna väntan börjar bli något jobbig nu, dels för att det är stor och tungt och man är lika smidig som en elefant i ett kylskåp, + att man känner förvärkar hela tiden men inget mer, irriterande. Barnen är fortfarande förkylda, André hostar och snorar, Beatrice börjar hosta lite smått. På så vis är det bra att lillkrabat inte har kommit än, då hinner de andra två friskna på sig lite mer.

Det blev städning och så i Beatrices rum, men det blir mer lek och stök med leksakerna än städat när de små liven skall hjälpa till. Det var lika bra att de fick leka av sig så bytte jag sängkläder i hennes säng och bytte ut hennes täcke till ett svalare nu när det börjar bli varmare ute. Nette var med oss och ville vara med och "städa"när de andra två låg och tuggade ben. Det slutade med att barnen stod och hoppade i våran säng och slängde runt kuddar och täcken med Nette rejsandes runt, jättekul tyckte de att det var, det tyckte inte jag. Lakanbyte där med. Senast i förrigår bytte jag sängkläder i våran säng för att en viss Nette smet upp med leriga tassar och mage och bredde ut sig över HELA sängen.

Brorsan har nu varit och bytt in sin gamla motorcyckel till en ny mer bekväm variant, kommer inte ihåg vad modellen hette, en triumphf var det iallafall. Det var helt rätt gjort, speciellt nu när han skall pendla lite längre nu när han har blivit husägare. Han får tillträde redan i slutet av denna månad, tror jag att det var. Dags för nytt kakel och klinker, vi får åka till mitt jobb och kolla när jag har fått ut lillkrabat. André har tjatat om grillkåtan som står på den tomten, att där skall han grilla korv sen, ja han kommer att få grilla korv, så många han orkar äta. Det ser han fram emot.

Kommentarer
Postat av: Michelle

triumph tiger heter den ;)

2010-05-06 @ 17:42:32
URL: http://miche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0