Tisdag 11/5

Idag har det inte hänt särskilt mycket, har tagit det rätt lungt. Det behövs för jag är fortfarande förkyld. Barnen kom upp i tid så jag förberedde dem för dagmamman, min man kom tillbaka från sin morgontur på cykeln och kunde göra sig iordning mer eller mindre i fred.

 Idag var det riktigt fint väder, men det blev ingen skogentur idag, var aldelles för trött och seg och sen är Nette fortfarande dålig i kistan, det blev lite bättre ett tag, men sen käkar hon på¨allt och då menar jag allt. Hästskit, älgskit, sorkskit, ja allt äckligt hon får tag i. Det hon bl a har blivit dålig i magen av, som jag misstänker är att ett par grannar längre ned på vår väg alltid låter sina hundar ta med sina halvtuggade ben och annat ut i skogen när de går ut, eller dvs de släpper bara ut sina hundar så att de kan rasta sig själva i skogen och då lämnar de ju självklart sina halvätna märgben och oxhudsben mm i skogen som då äckelfian Nette får tag i. Nu när man är så pass tung och stel som elefanten själv, så hinner jag inte fram till henne i tid och då har hon redan tuggat i sig det. Så nu är det ett par dagar i koppel för henne och kontroll på vad hon sätter i sig för något, men Nette är så ful att hon beter sig som en blåval och går med munnen öppen längst marken, för det kan ju komma något ätbart i vägen och då är det bara att stänga munnen och svälja, tycker hon.

Efter att ha suttit i solen på altantrappen en halvtimma på eftermiddagen så var det dags att hämta barnen. Det gick jättebra att hämta dem idag , inget tjafs alls ifrån Andrés sida utan tvärtom, han hjälpte till och med mig att bära sin och Beatrices väska till bilen. När vi kom hem så var det inte vad jag hade förväntat mig, på ca en kvart så har då hundarna hittat en blöjpåse som jag självklart hade glömt att ställa ut, massakerat påsen och spritt blöjor överallt. Nu vet jag vem som är den skyldige till det och det är inte Nette i detta fall utan Trym. Jag vet att Nette inte får var med på sådant hyss utan blir uppläxad av Adelle som skall vara med på ett hörn i pås- och blöjmassakering, Nette satt skamsen upptryckt vid dörren när jag öppnade den och var jätteglad att jag kom hem och räddade henne från de andra bajsblöjätarna. Tur nog var man inte borta allt för länge utan kunde lätt städa upp massakern, men man ser vad det är som de har fått i sig. De lämnar det skl oätbara och slafsar i sig det ätbara, äckligt, men det är hundar och hundar älskar skit, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0