Söndag 2/5

Magsjuka hundar. Började redan igår med Trym som fes ordentligt illa, lukten satt kvar i flera minuter efter att han hade gått förbi. Hundarna smet ut genom grinden igår kväll och skulle springa och hälsa på den icke vänliga grannhunden som alltid skäller i försvar när hon går ut genom dörren. Det var förbannad otur att jag inte hann koppla ett gäng riktigt bajsnödiga hundar som hade bråttom ut genom dörren och när de hörde grannhunden skälla, så skulle gänget fram. De gör ingenting men det är inte roligt alls att de rusar iväg genom en för tillfälligt trasig grind som de har upptäckt,tyvärr. Man känner sig som en fullkomlig idiot. Jag brukar inte ha alla tre lösa på en gång på vägen, men dessa gringrannar tror sig att det är så , alltid, fast man går förbi med tre hundar kopplade varje dag. Jag fick mig en språngmarch igårkväll och det känns idag. Trodde att nu vill lillkrabat ut efter detta men icke, han/hon trivs bra.

Som tidigare, magsjuka hundar, vaknade klockan 4 att Nette pep. Hon brukar inte pipa mitt i natten/tidig morgon , om dt inte är riktigt akut som nu. jag staplade upp och gick ned för trappan med tre väldigt nödiga kompisar. när jag hade vaknat till lite medans jag väntade på att de skulle bli klara, så kände jag STANKEN. Stackars Trym har försökt att hålla sig in i det sista, men det har läckt ändå. Det ar bara att torka bajsfläckar. Tre hundar stod vid dörren, Adelle gav ett skall, vilket beTyder- ÖPPNA DÖRREN, NU VILL JAG IN IGEN O SOVA. När Trym gick in så var han inte riktigt ok. Han sate sig och kräktes, som tur var så hade jag en handduk precis vid mig och kunde snabbt slänga under den innan det blev kaskad över golvet. Efter det så gick han och lade sig igen. Jag gick också och lade mig igen, halv fem på morgonen. Jag brukar inte normalt sett ha dåliga hundar, är verkligen förskonad ifrån det, men nu så efter dyvattenbad med Cobra så blev de lite pruttiga, Även Cobra visade sig vara krasslig i kistan.

Idag följde familjen men min bror på husvisning i mölnbo, han är intresserad och jag hoppas att han lyckas få det, visst det finns lite at göra, men det finns stor potential. Det är inget direkt renoveringsobjekt, utan den äldre man som bor där har tagit hand om frititshuset och även bott där permanent, men standarden är lite 80-tal. Bra förrådsutrymmen, jättebra grillkåta var det där också, André gillade den bäst och tyckte direkt att morbror skulle köpa den. Huset ligger bra till med skog bakom huset och en kort promenadsavtåns till två bad-och fiskesjöar. Om det blir så att han köper detta hus så skall han även göra hundgård till sin Cobra och eventuellt kommer även Trym att få följa med dit. Cobra och Trym fungerar så bra tillsammans och för Trym som är lite osäker av sig söker sig alltid till henne för stöd, Cobra är så stabil och lugn hund och självsäker. Men som sagt, inte 100% säkert men troligtvis blir det så, Det skulle även Cobra uppskatta, det vet jag, de två är, konstigt nog som ler-och långhalm tillsammans.

Hundarna är bättre, inga hårresande fisar som lyser grönt i luften här hemma, så det blir nog en lugn natt ifrån krassliga jyckar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0