Måndag 3/5

André hade feber idag så det blev att sjukanmäla dem idag. Beatrice har inte feber men är ordentligt snorig. Det blev en del hyss ifrån Beatrice idag, hon fick tag i en blå penna, ritade ned hela sig och sin bror som tyckte det ar jättekul. Dessutom så hade hon bestämt sig för att försöka bli en ny picasso och ritat ned ena vägen. När jag gick in i André s rum så var det rätt stökigt med omkringkastade leksaker, två stycken blåmålade smurfar och en stycke blå picassomålning på väggen. Blev lite arg, André fick städa upp leksakerna som han hade kastat omkring, jag fick torka bort färgen ifrån väggen. Som tur är så var det en penna som går bort med vatten, en tuschpenna gjord för små konstnärer som gärna målar ned allt och alla. Efter det så blev det lunch och alla var glada igen. Det blev inte mycket gjort annars idag, har haft en hel del sammandragningar, så det är väl snart dags för lillkrabat snart. det är bara en och en halv vecka kvar till beräknad förlossning. Lite städning av duschrummet blev det och förberedelser med skötbord mm där inne så det är gjort.

Ringde till försäkringskassan idag för att se om de verkligen hade fått mina vab-lappar som jag hade skickat in tidigare, men inte fått ersättning för. Det var vab ifrån februari och mars. Väntetiden var 20 minuter, tack till högtalartelefon, så kunde man fixa lite med disken under tiden. När jag kommer fram var damen i telefonen jättetrevlig och kunde se att de had fått laååarna, men att jag hade glömt att skriva under den ena med min signatur, jag och även hon tyckte det var konstigt att det inte var någon som hade hört av sig till mig om det och hon ursäktade sig på ders vägnar, den andra lappen hade jag glömt att kryssa i en ruta om jag var ensamstående eller samboende med någon, jag svarade att jag bor med min man som jag är gift med. Den ersättningen kunde hon hjälpa mig att få ut till nästa utbetalning, men den andra med signaturen var hon tyvätt tvungen att be min handläggare som hade hand om det ärendet att ta kontakt med mig, vilket ingen har gjort än. Jag var absolut inte arg på denna trevliga dam, men man undrar hur de arbetar ibland. Hade jag nu inte ringt till dem angående de här ärenderna så hade jag inte fått ersättning alls. Ja jag var slarvig med att inte komma ihåg en underskrift, men alla kan göra fel ibland, men ger det dem rätten att inte underätta mig om mitt misstag och strunta i dessa vabbärenden?, tänk om jag hade varit ensamstående och var tvungen att ha ersättning direkt. 

Min bror har nu blivit fritidshusägare, efter en massa jagande till sin bank för att kunna få klart innan han pratade med mäklaren. min bror fick dessutom ned priset ytterliggare till 1050`milj istället för 1175`milj. jag gratulerar och nu så blir det att fixa iordning badrummet först, när han har fått tillträde till det.

strax innan min man kom hem idag, så fick vår lilla konstnärinna tag i en ny tuschpenna, (var hon nu har hittat dem någonstans) så kom hon gåendes glad och målade ned hela sin mage, denna gång var det en ljusblå penna, Jaha nu så fick det vara för stunden, jag höll på med middagen så hon fick vara en halvblå smurf igen ett tag.

Efter middagen tog jag en välbehövlig lugn promenad med hundarna och de rejsade järnet ute på ängen idag. Vädret var behagligt att promenera i. väl tillbaka stod två nyduschade barn glatt och väntade, det skulle vankas lite vaniljglass när jag kom tillbaka och så blev det en bra lugn och mysig avslutning på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0