Måndag 24/5

Idag har jag anmält Nette till tre utställningar. Först så anmäldes hon till Avesta, de hade förlängd anmälningstid till den 25 maj, sen så har jag även nu anmält till midnattssolutställningen i Gällivare och till utställningen i Piteå. Gällivare och Piteå var bestämt sen länge, men Avesta var ett sistaminutenbeslut idag när jag såg att de hade förlängd anmälningstid, det är bara drygt två timmars bilresa dit och jag känner mig redo att kunna springa i ringen igen. Få se hur det kommer att gå, nu har vi utställningen i Norrköping först  den 6 juni. Måste börja ringträna Nette igen. Vi har haft lite paus sen April så nu måste jag och Nette "sparkas " igång igen.

Campingplatser är bokat via mail, nu är det bara bekräftelser på det som vi väntar på. Uppresan så blir det fricamping, det blev också bestämt idag som en extra spänning på resan. Ja i själva verket så kommer det att vara lättare för oss att anpassa resan till barnen, har man bokade campingplatser på både uppresa och nedresa så är man mer tidsbunden att hinna i tid till campingarna innan de stänger för kvällen. Så det blev bestämt, att fricampa uppåt i landet. Vi har gasol i husvagnen för mat och värme, snart ett nytt batteri och ledlampor, en liten grill, så det går ingen nöd på oss. Husvagnen är bra den. Ett bekymmer är bara att min mans nya tjänstebil, som dessutom är en jättebra dragbil, inte får dra vår vagn med b-kort. min bil däremot får dra vagnen, så det blir nu att snabbt fixa dragkrok, byta lite remmar och en allmän genomkoll behövs. Vi måste också tänka mer på att inte ta med en massa onödigt på resan för den totala dragvikten är max 1290 på min bil. Hade vi haft be-kort redan så hade min mans bil fått dra 1800kg. Ganska knepiga regler med det där.

Eleonora äter och äter, hon kommer snart att se ut som en boll. Skämt o sido, hon skall på sitt första bvc-besök imorgon för vikt och längdkoll, de skall även kolla hennes navel, för att den vätskar av sig fortfarande och kan blöda lite om det, det är säkert ingen fara men läkaren skulle ändå vara på plats där då så då passar vi på att få den kollad, även Beatrice skall få sin vikt och längd kollad igen så att den inte dalar ned igen. Nu sist så hade vikten börjat gå upp äntligen så för att följa upp det så tar vi två flugor i en smäll så slipper vi åka dit flera gånger på kort tid.

Imorgon så kanske det kommer ett lass jord till våran gräsmatta, killen som kör den skulle försöka komma ut till oss som imorgon, om han fick tid över. Vi har iallafall förberett för det ifall att.

Kommentarer
Postat av: Maria & Amy

Oj, åker ni så långt upp i Sverige. Så duktig du är som kommer igång så bra efter förlossningen.

Det skulle vara jätteroligt att träffa er i Iggesund nästa år. Det är mysigt och familjärt på den uställningen. Jag ställer Amy på en inoff. den 5 juni i Mora. Det känns lite kul nu när det gick så bra sist och den här gången är det en kvinlig domare. Lycka till först i Norrköping!!

2010-05-27 @ 21:56:12
URL: http://dalmatiernamy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0