Lördag 8/5

Grattis André på 4-års dagen. Killen börjar att bli stor. Hans födelsedagspresent ifrån oss var ett nintendo ds lite med ett supermario spel till. Det var en riktig succe och André är snabblärd. Det dröjde inte länge tills att han satt och spelade alldeles själv. Vi sjöng för honom på morgonen och han fick sin present då. Det kommer bli lite roligare för honom att åka längre sträckor med bilen nu te x till semestern. Han sover inte lika mycket nu längre när vi åker bil som han gjorde tidigare och att bara titta på film är heller inte så roligt i längden, nu har han även spel att spela för att fördriva tiden med. André fick bestämma vad det skulle bli för födelsedagsmiddag och han var snabb med svar- korv. Vad mer än korv frågade jag. Makaroner svarade han. Jag frågade om han inte tyckte om pommesfrites och det ville han ha istället för makaroner, så till middag idag till Andrés ära- korv med pommes frites, det gick hem även för Bearice. 

Efter lunch åkte min man och hämtade min mamma och hennes gubbe så att även de kunde vara med och fira André på hans dag. De har ingen bil för tillfället. Av dem fick han en liten lastbil med trailersläp som han kan lasta småbilar på. Det var också en hit. Beatrice fick en liten dockvagn som hon har kört rally med här hemma med både en Nalle och Andrés lilla spindelmannendocka i den. André har varvat spel med billek idag fram till sena kvällen. Han är jättenöjd med sin dag idag, tårta ,kaka, bulle , muffins och en önskemiddag.

Inatt fick jag gå upp 3 gånger för att släppa ut Nette på tomten, som hon har bajsat och fisit. Som tur var så ville hon inte sova på ovanvåningen med oss andra utan höll sig på nedervåningen och gasade för sig själv i godan ro. Hon kom dock upp i trappen för att säga till att nu behöver jag springa ut och det är NUU. Idag har hon ätit som vanligt, hyffsat ok i magen , glad och pigg men fiser fortfarande grön ånga. Det är nog bättre imorgon, hoppas jag. Nette har annars varit duktig, inga olyckor inne trots rännblajan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0