Lördag 29/5

Har inte hunnit eller orkat skriva på ett par dagar, min man åkte iväg med jobbet i onsdags till Italien och kommer hem ikväll. Så det har varit lite kaos här hemma, mycket som skall göras. Det mest utmanande var att få iväg barnen i tid till dagmamman och Eleonora brukar äta vid halv nio-tiden. Klockan har varit ställd till halv sju på mornarna för att man skall få upp barnen, klä på dem och ge dem frukost. Det är bra med en stor tomt som man kan släppa ut hundarna på, så sköter de sig själva en stund, Grannens katt får dock se upp, men vad har den katten hos oss att göra? Försöka bajsa i ungarnas sandlåda kommer inte på fråga. Jag har lyckats få ihop allting även tidsmässigt. Fick ett litet bakslag med bilen på väg till dagmammanigår, precis när jag var framme mer eller mindre så strular växellådan,AARRGHH, F-N J-VLA SKIT INTE IGEN. Ringde till min man i italen och kollade om han hade kvar telefonnumret till killen som hade den på en koll sist, men inte tyvärr. Avlämndade barnen hos dagmamman och ringde till min bror för att kolla om han kunde läsa felkoden i bilden och det kunde han, tur. Tog mig till hans jobb med bilf-n och fick felkoden avläst på vad som är på tok med lådan. Nu efter att ha pratat med bilåterförsäljaren så är nu bilen åter inbokad på verkstaden för åtgärd, få se hur länge den kommer att vara borta nu denna gång, fördel är att de nu har felkoden och vet vart de skall leta. Denna morgon hade jag inte hunnit äta frukost, utan att det hade jag tänkt göra efter att jag hade lämnat barnen och sen träna lite hund, men så blev det inte. Jag var åter hemma igen för sen brunch vid halv tolv. Bilen går att köra och när det strular så har man fått stänga av den för att sedan sätta igång den igen och då fungerar allt normalt igen, för en stund.

I förrigår så tog jag fram agilityprylarna av hemmahobbymodell inköpt på rusta tidigt förra året och dammade av dem efter vinterförvaringen. Måste säga att de är mycket prisvärda och hållbara och nu när rusta hade kampanjepris så passade jag på att köpa fler hinder och en säcktunnel. Nu har jag två korta tunnlar, en säcktunnel, ett slalomset, fyra hinder och en skl däckhinder. Det börjat arta sig och man kan nu göra lite fler träningskombinationer. Adelle fick börja och tänka sig, slalomet satt hyffsad trots en väldigt lååångt uppehåll. Nu skall jag börja röra på fläsket och komma igång igen. Nette fick istället ringträning, vi skall ju ställa ut nu den 6 juni i Norrköping, 28 dallisar är anmälda och jag börjar bli nervös, igen. Varför blir jag det för hela tiden? Jag har så mycket obalans i kroppen nu efter graviditeten och Nette har mycket sprall i kroppen så det blev lite pannkaka av det, ställandet gick bra däremot, vi har några dagar kvar på oss att finslipa.

Beatrice har under dessa dagar lekt både picasso och ett försök till att bli hulken. Hon har någostans hittat en röd och en grön tuschpenna.Jag har trott att jag hade plockat bort pennorna, men hon måste ha någon hemlig gömma någonstans. Förrutom att hon har ritat ned hela tangentbordet på min laptop och några väggar (tur att det är målade väggar och att vi har färg kvar) så har den lilla tösen även målat ned hela sig, i ansiktet, på magen, armarna till och med under fötterna. Denna gång var det sådana pennor som allt inte går bort när man tvättar, på laptopen gick det, men i övrigt så har hon nu ett par dagar varit svagt grön på kroppen och i ansiktet. Det börjar att gå bort nu, tur.Synd att min hade kameran med sig till italien. Hon kan verkligen hitta på bus den lilla tösen, man har aldrig tråkigt när man är med henne, eller man hinner inte ha tråkigt, inte med henne iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0