Lördag 22/5

Barnkalas idag. Vi har mer eller mindre städat hela veckan känns det som. Idag kom det nio barn för att fira André s 4-års dag. Han fyllde visserligen den 8 maj, men i och med att Eleonora kunde komma ut när som helst då , så vågade vi inte ha barnkalas tidigare, dessutom så var jag alldeles för trött då. Eleonora sov igenom hela kalaset som varade i två timmar, barnen var mestadels ute och lekte i det fina vädret (lite tur fick vi med det). De var också inne på Andrés rum och lekte lite. Barnen hade kul och kalaset blev lyckat, Andre är så nöjd, han  och Beatrice kommer att slockna på två röda nu ikväll. Jag sprang mestadels runt och höll koll på barnen som var både till höger och till vänster, tur nog så var det iallafall tre föräldrar som stannade kvar under kalaset, resterande lämnade sina barn och åkte hem. Under kalasets gång skall man även hinna fotografera, min man skötte köket med fika och tårta mm. Hundarna fick vara på ovanvåningen, då fick man en anledning att inte låta vuxna och barn springa upp dit, för där hade man inte hunnit städa. Barnen tyckte nog att kalasets höjdpunkt var fiskdammen, De fick små påsar med spindelmannenmotiv på och där i låg det lite såpbubblor och godis, allt var likadant även klubborna hade samma färg , allt för att undvika tjafs och det blev det inte heller, De hade jättekul iallafall idag. Jag och min man är nu helt slut, det tar mer på krafterna än vad man tror det här med barnkalas men det var det väl värt. Imorgon skall vi på utflykt till ett naturbruksgymnnasium i närheten som har familjedag med öppet hus med bla ponnyridning, fårklappning och annat skoj för barnfamiljer, även brandkåren kommer dit så André kommer att bli jätteglad. Barnen vet inget än utan det blir en överaskning för dem imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0