Lördag 1 Maj

Inget demonstrerande för min del, nej tack. Idag blev det den längsta sovmorgonen på länge, hela gänget inklusive barnen (visserligen i våran säng) sov ända till kvart i åtta idag, rekord. Dock har jag sprungit på toa typ 3 gånger inatt, men det känns så mycket bättre nu när jag vet att det blir ett till majbarn, det känns så mycket mer vår och sommar då än kalla April. Vi har bara tagit det lungt idag, var ute på promenad med hundarna i skogen och ute på ängen. efter lunch så åkte vi iväg med min deklaration , nej jag är inte gammalmodig och måste deklarera via papper, men min e-legitimation fungerar inte för tillfälligt och för att hinna in med deklarationen i tid så fick det bli så här i år. Sedan passade vi på att storhandla nu när det var så lite folk i butikerna så hade vi det gjort också.

Vi tog sedan en lugn eftermiddag med en familjefilm och lite fika, sedan var det dags igen för hundrastning. Någon av hundarna fiser riktigt illa idag efter rätt mycket dyvattensdrickande igår. André följde med ut med hundarna, vi började med att gå med Nette, André frågade sedan efter när hon hade bajsat varför hon krafsar i marken, jag svarar då på skoj att hon torkar sig i rumpan ,precis som när han har varit på toaletten, André svarar snappt att- Nä, det är inte jag som torkar, det är du eller pappa, jag ropar bara FÄRDIG. Kunde inte svara vidare på det utan småskrattade lite, barn så ärliga och härliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0