Fredag 7/5

Nette är dålig i magen och fiser så illa att fåglarna ramlar ned, hon käkar ju allt möjligt som hon kommer åt och man hinner inte fram till henne för att plocka ut det heller, vad det nu är som hon har käkat på. hon får skylla sig själv och hon har själv förvisat sig ut till groventrén utan att vi ens har pekat dit. Hon är pigg annars och var helt på g när jag var ute med dem på promenad ute på ängen med hundarna. Trym blev dock glad åt hennes magknip, för han kunde sno hennes käk utan att hon ens brydde sig. Jag misstänker att det var den halvbrända bakade potatisen som gjordes igår som hon lyckades sno idag ifrån ett öppet sopskåp. Tur nog var det inget aluminiumfolie på dem.

Imorgon fyller André 4 år. Otroligt var tiden går fort, 4 år sedan så var man på bb med honom, en liten krabat på endast 2.5 kg och en månad tidig var han också mot beräknad tid och idag är han en stolt kille på drygt 17 kg i en trotsålder som heter duga. Han är ändå en väldigt duktig och kärleksfull kille som redan kan räkna till 10 och faktiskt tycker att sin lillasyster är den bästa systern trots en del småbråk om saker. Är hon ledsen tröstar han, oftast, om de inte har bråkat om någonting förstås. Beatrice ser upp till sin bror och sitter ofta och klappar han på huvudet om han har somnat på soffan och lägger sig brevid honom för att titta på tv:n. Leker han med bilar så är hon med, det han gör skall hon göra med. riktig syskonkärlek.

Det är nu endast 1 vecka kvar till beräknad förlossning, en mvctid har jag på måndag på barnmorskans lunch. Hon vill verkligen följa upp in i dt sista innan hon åker till egypten, så för att ingen annan barnmorska skall ta över så avsätter hon en del av sin lunch för min skull. min barnmorska är bra hon, väldigt snäll och omtänksam. Jag hade henne även med André, och hon kom ihåg mig vid inskrivningen, vilket minne, eller så har man gjort intryck på något sätt.

Håller på med en egen logga med kennelnamnet på, får se hur det blir i slutändan, roligt tidsfördriv när man inte orkar städa hela tiden utan man kan sällskapa barnen när de har tittat på bolibompa så känner de att man är lite intresserad av deras program och pratar med dem om dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0