Fredag 14/5

Får jag presentera:
 ELEONORA ODGAARD.


Här endast 13 timmar gammal, men till synes, fortfarande svullen i ansiktet efter förlossningen.

Det blev inte mycket sömn inatt tyvärr. Dels så var min rumskamrats bebis inte nöjd och skrek rätt mycket flera gånger under natten till tidig morgon och dels för att man själv blev väckt när det var kontroll av Eleonors puls, temp och andning. Sen vid 4-tiden fick jag en sån kramp i bakre lårmuskeln så att jag visste inta vart jag skulle ta vägen. Den släppte visserligen efter ett tag men man var åter igen vaken, högst ofrivilligt. Eleonor har skött sig exemplariskt än så länge, sover,skriker ytterst lite, äter när hon behöver och bajsar titt som tätt. Vi får se hur länge det kommer att hålla i sig. Till min glädje så åkte rumskamraten hem efter lunch så just nu är jag själv på rummet, skönt. Att vara själv på bb är ingen jättehit, en tv och flertalet andra nyblivna föräldrar som tittar på något dött program , men ingen vågar byta kanal i tron att någon kanske faktiskt följer programet. Gamla urlästa tidningar och en allmän tråkig miljö och de flesta tycker allmänt synd om sig själva i tron om att just de har haft årtiondes svåraste fölossning. Det är i och för sig fri tillgång till te och skorpor, bra va. Länge leve laptopen, trådlöst internet och godis. Har även dvdfilm med som jag kan titta på i laptopen.Annars så finns det inget att göra, typ, förrutom att ha ont.  Imorgon blir det hemfärd för oss, ser fram emot den och att få komma hem till min familj igen.

Kommentarer
Postat av: katta

Stort grattis!! Vad kul med en liten tös!!

Grattis igen.

Postat av: Maria & Amy

Stort grattis till lilla dottern. Så jättefin!

2010-05-16 @ 21:11:38
URL: http://dalmatiernamy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0