25/3, 2010

Våren är här, det märks och hörs på fåglarna. Igårkväll när jag kvällsrastade hundarna så stod jag en stund och lyssnade på ett par ugglor som hoade högt. Ugglan är verkligen en faschinerande fågel tycker jag dessutom är de rätt vackra fåglar. När jag körde barnen till dagmamman idag så var jag lite sen, letade ett bra tag efter Beatrices ena stövel som var helt spårlöst borta. Efter en tjugo minuter så hittades den och jag var lite sen, som vanligt. Gasade iväg med barn och hundar i bilen, de fick föjla med så kunde jag gå en liten promenad direkt efter jag hade lämnat barnen. Att våren är här märks också på vägarna runt om, så mycket kärlskador har jag aldrig varit med om på våran bilväg. Bara på et dygn så har en rätt så stor vägbula uppstått ur intet, vilket jag märkte allt för sent. Tänkte att nu studsar det och det gjorde det, tiytade i backspegeln och såg en av hundarn få sig en liten flygtur där bak. Öronen stod rätt ut och hunden liksom stod still i luften medans bilen åkte nedåt för guppet, oiih och så guppades det vidare på bilvägen av alla kärlskador, ingen skada på varken barn hundar eller bil. Väl uppe hos dagmamman så stöter man på en massa mammor som absolut inte kan parkera. Bara för att man bor på "landet" så slutar alla att ens fundera på hur man manövererar en bil, va parkera? hur gör man det? typ så ser de ut när de skall avlämna sina barn. Åkte hem och gick en bit med hundarna och sen tillbaka för att hinna vidare till jobbet.

Mådde inget bra idag jobbade bara till halv två. Håller nog på att bli sjuk precis som sonen. Innan jag åkte hem pratade jag lite med min ena kollega för att berätta om dagens bilfärd med en del skratt åt det, han själv berättade att för ett par år sedan har han gjord nästan likadant när han var ute med sin familj i bilen som sedan skulle tankas. Han körde av vägen in mot bensinstationen och höll en god fart. Helt plötsligt flög barn , fru och han själv upp i bilen och sedan ned, snacka om snopet. Där var ett nytt gupp som inte var utmärkt eller målad så det var en överaskning. En annan del av en historia var när han och familjen var på väg hem från semester så skulle det tankas och frun ta toalettpaus, så skulle det bära vidare hem, när ena sonen helt plötsligt börjar gråta och ropa mamma, vaddå mamma säger min kollega tills in son. Vi glömde mamma säger sonen då. Min kollega inser att han åkt ifrån frun , som stod kvar på bensinstationen rätt på snopen av att se familjen åka vidare utan henne. Kollegan backade tillbaka, plockade upp en lätt irriterad fru  och sedan bar det hemmåt. Jag skrattade rätt så mycket åt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0