Tisdag 16/3

Ojoj vad det var länge sedan det var sedan jag skrev. Dagarna har bara flugit iväg. Var hos veterinären i fredags med tre vildingar. Det var dags för vaccinationer, men huvudorsaken till besöket var att jag har tyckt att Nette har varit hängig och druckit en massa. Var lite osäker på om det kunde vara någon smygande livmoderinflammation i och med att hon nyligen har löpt för första gången. Nette har den senaste tiden inte orkat riktigt att hänga med kompisarna utan heller ville gå in för att lägga sig i bädden. Veterinären ville kolla henne för säkerhets skull och så även jag. Det var ett mycket bra besök hos veterinären som konstaterade att det inte var någon livmoderinflammation utan att hon med mycket stor säkerhet har varit förkyld med troligtvis halsont varför det blev mycket vattendrickande. Igår och idag var Nette på g igen och har lekt med kompisarna som förut. Skönt!. Nettte skall ställas ut nu inofficiellt den 27 Mars och sedan den 4 April i Älvsjö som är en officiell utställning. Jag hoppas och tror att det kommer gå bättre denna gång, nu måste jag hitta ett nytt utställningskoppel för den senaste gick av i kedjan på den senaste utställningen.

Bebisen växer så att det knakar, är nu i vecka 32, beräknad ca-läng är nu 40 cm och en vilkt på ca 1.5 kg och det börjar bli tungt nu, speciellt i ryggen.Hur får bebisen plats egentligen? Tredje gången och man undrar fortfarande.Faschinernade faktiskt hur allt fungerar. Barnmorskan tror att det kan bli en trekilosbebis denna gång, om inte han/hon får för sig att komma tidigare som André gjorde. Jag jobbar nu i tre veckor till sen så blir det semester och lite mammaledighet fram tills nedkomst. Imorgon skall jag tillbaka till mvc för ny koll. Vi får se hur jag kommer att sköta mig under utställningen i Älvsjö, det får bli den sista fram tills juli månad, sen får det bli lite utställningar igen. Tänkte passa på att röntga tjejernas höfter i juni så behöver man inte tänka så mycket på karrenstiden osv.

Idag så var jag och barnen ute och lekte i snön, det var riktigt härligt väder, till och med Beatrice uppskattade utevistelsen. Tidigare när vi har varit ute så ville hon bara in för att hon tyckte det ar för kallt och för mycket snö att gå i, men nu så hänger hon med nu när det är lite isskorpa på ytan. Då faller hon inte igenom lika lätt och kan dessutom ta sig upp själv nu. Jag förstår henne fullkomligt, det är inte lätt att försöka leka i denna mängd snö som har varit, speciellt när man bara är två skitar hög dvs. Hon har inte kunnat ta sig fram alls för egen maskin och det tycker hon inte om utan blir vrålförbannad. Men idag hade vi roligt, jag,barnen och snöbollsjagande hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0