Söndag 21/3

Vaknade klockan 6 i morse, var relativt utvilad faktiskt, men det är väl så när man inte vaknar av en ilskrikande väckarklocka på mornarna. Det är också mer lätt att komma upp nu när det är ljusare ute. Nette såg att jag vaknade och var rakst framme för att säga godmorgon och för att meddela att nu var det dags att kissa. Beatrice vaknade också och ville följa med ned till undervåningen. Min man fick ta sovmorgon idag så jag och Beatrice smög ned med hundarna hack i häl. Vid sju vaknade André och sedan kom även min man ned från sovrummet, jag och Beatrice var redan klar med frukosten , hundarna var färdigätna och jag tänkte passa på att gå ut en promis med hundarna så att MIn man och André fick en lugn frukoststund utan tre tiggande vildingar omkring sig, det räckte med en annan liten vilding som klättrade överallt och röjde rund. Beatrice är verkligen på g nu den sista tiden. Hon klättrar på allt och lite till, hon hittar på en massa bus och testar verkligen sina gränser nu.

Promenaden var lugn och stillsam, såg ett par rådjur som sprang över ena grannens tomt, hundarna såg dem inte. Nette har upptäckt småfåglarna och fick för sig att jaga dem lite medans Adelle och Trym jagade pinnar istället. När Nette väl insåg att hon inte skulle hinna ifatt småfåglarna så gav hon upp och anslöt sig till de andra pinnjagarna.

Dagen i sin helhet var lugn, vi städade lite , åkte och handlade, bla en ny liten microvågsugn till husvagnen nu när det var bra pris på den. I veckan kommer också ett nytt resetält och fyra nya campingstolar till vagnen. Det nya tältet är mycket lättare till vikten. 18 kg mot det vanliga traditionella förtältet på 43 kg. Man räknar mycket på vikten så att man inte åker för tungt. En annan positiv grej med resetältet är att det är mycket mer lättmonterat och den utmärker sig speciellt bra till weekendcamparen. Nackdelen är att det är lite mindre, men det handlar bara drygt 3 kvm sen så är den inte lika robust som ett vanligt förtält men de flesta robusta förtält är mer bättre lämpade till en längre säsongscamping. Vi har även suttit och planerat den 2-veckors långa resan som bär uppåt i landet. Det blir faktiskt upp till gällivare och sedan ned till piteå, tanken är att vi skall vara en vecka på pite havsbad som är mycket barnvänligt. När vi väl är där uppe så passar vi på att ta två utställningar med en eller alla hundarna, det har jag dock inte bestämt mig för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0