Lördag 20/3

Idag har det varit highlife på ungarna här hemma. Allt ifrån skratt till gråt, bus till bråk och kramar. Jag själv har jobbat och sluppit det, men det var väldigt mycket att göra på jobbet. Vi har just nu en kampanj med 20% rabatt på kakel och klinker samt badrumsmöbler. Det är otroligt vad det drar till sig folk, kampanjen håller i sig hela veckan men jag är ledig tisdag och onsdag samt på lördag för då skall jag åka iväg på en inofficiell utställning i Sollentuna så jag slipper en del av den stressen, skönt för jag är trött redan som det är.

Jag såg på pm:et för lilla stockholm som kom ut nu igår på Stockholms kennelklubbs hemsida att det var 36 dalmatiner anmälda totalt och att det var start redan klockan 9. Det skall bli spännande men samtidigt nervöst för att jag är rädd att Nette skall strula till det igen. Nu som tur är skall vi ju på en utställning redan på lördag. Konkurrensen där är inte stor, det är bara hon anmäld i vuxenklassen, men det är själva träningen jag vill åt med domarhantering och den allmänna utsällningsmiljön. Sist vi ställde gick det bra och hon var glad och positiv hela tiden den dagen. Har även bytt ut belöningsgodiset från smackosbitar till blodpudding och det skall även testas på lördag så får vi se hur koncentrerat och focuserad hon kan vara på mig då.

Snart påsk och det innebär långledigt, sen skall jag bara jobba i tre dagar och sedan blir det ledighet fram tills att bebisen kommer. Det kpmmer att vara en månad kvar till beräknad förlossning då. Det kommer bli spännande att få se och träffa den lilla krabaten, även André är spänd av förväntan på den lille. Beatrice har än inte fattat att hon skall bli storasyster, men hon tycker det är roligt att sitta och klappa på magen, ibland blir det lite väl hårda klappar ifrån henne, då kommer André och tillrättarvisar henne precis som en storebror skall göra.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0