Fredag 5/3

André har feber och hosta, så det blev att vara hemma idag. Det blir jobb i morgon istället. Även fast André har hosta och feber så har han och Beatrice både busat och retat varandra. Ena stunden har det varit skratt och sen gråt. Nu mot kvällen så har även Beatrice börjat bli grinig och mer snorig, så vi får se om även hon blir mer förkyld under helgen. Jag är så nyfiken nu på den lilla livliga krabaten i magen, har varit så sugen på att ta reda på könet, men nej, jag får hålla mig till tåls, det är inte långt kvar nu, ca 9 veckor beräknad tid. Har gått upp 10 kg nu vilket känns av i rygg och magmusklerna. Visst foglossningssmärtorna finns där, vissa dagar lite mer och vissa dagar känns det knappt någonting. Magen är klotrund, som en hårdupplåst badboll och är nu i vägen många gånger som vid skoknytning. Vilken tur man har att mannen är bra på att knyta skor. Fötter och ben är än så länge inte svullna, men det känns att man har jobbat en hel dag till exempel. Mina morgonpromenader håller jag fortfarande men i en helt annan fart, snarare lunkfart. Hundarna springer lösa och aktiverar sig på sitt sätt då.

När min man kom hem ifrån jobbet idag så passade jag på att smita ut på tomten med hundarna för att kasta snöbollar. Nu är inte jag en sån hejare på att kasta så jag har faktiskt en sådan där bollkastare som även fungerar jättebra att använda till snöbollar. Nu när jag inte kan böja mig framår så bra så är det jättebra med det långa skaftet på bollkastaren. Det är bara att stoppa ned den i snön, snurra runt lite och så vips så har man en bra format snöboll som kastas iväg till tre ivriga jyckar som sen har tävling om vem som kommer först till den nedfallande snöbollen. Nette blev faktiskt lite trött och stod och tittade på när Adelle och Trym fortsatte. Trym måste ha någgra duracellbatterier gömda någonstans, för han är näst intill outtröttlig. Nu så har ju dallisar en otrolig uthållighet, men han är sällan helt uttröttad, speciellt nu efter avmaskningen. Nu är han mycket gladare, bättre aptit, har börjat att kaxa upp sig mot Adelle, vilket han faktiskt har behövt göra tidigare. Superbra i magen är han också, men jag kör bara royal canine på mina hundar för det har fungerat bäst på dem. Ja han har gjort en hel del förändringar, positiva förändringar, förrutom att han är ännu mera mattjuv än innan, men det får man ta.

Skall byta ut Nettes belöningsgodis vid utställning och träning nu. Det blir en prövoperiod på blodpudding, för det har hon visat klart och tydligt att hon hellre väljer (just nu iallafall) än korv och köttbullar, så vi får se om det har en positiv effekt eller om det blir lite för mycket vill-ha-begär på henne. Det blir en inofficiell utställning till för henne innan Lilla sthlm och då blir det blodpuddingsbitar då tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0