Torsdag 17/6

Adelle satt och pep i natt, hon behövde gå ut för att kissa. Efter det satt hon och pep för att hon inte fick plats i hundsoffan, Nette och Trym hade passat på att bre ut sig när hon försvann ut. Adelle tyckte att jag skulle flytta på någon av dem så att hon fick plats igen men icke, jag ville sova vidare, det där lilla problemet fick hon lösa hur hon ville. Hon löste det genom att buffa bort katten Soja ifrån sin bädd och då skulle Trym och Nette genast fram till Soja för att se varför hon beklagade sig mitt i natten, Trym tyckte sig vilja jaga Soja lite mitt i natten också. Adelle passade då på att återta sin plats i soffan. Hon kan hon, Adelle. Lyckligtvis så vaknade ingen annan förrutom jag av allt ståhej inatt, så man var lite trött i morse. Min man lämnade barnen till dagmamman, deras sista dag där, sen blir det långsemester för dem.

Jag klippte gräsmattan idag, det behövdes. Eleonora fick sitta i babyselen och hänga med runt, hon tyckte det var skönt att bli omkringburen så hon somnade, fast det var oljud av gräsklipparen  hela tiden. Det blev snabbt lunch, det tar sin lilla tid att klippa gräset, men det är rätt skönt att göra det, man går runt och filosoferar i sin egna värld. Efter lunch var det dags för matning av Eleonora och sen passade vi två på att vila lite innan det var dags att hämta storasyskonen ifrån dagmamman.

Eftermiddagen och kvällen har bara rullat snabbt förbi, plötsligt så var det läggdags för André och Beatrice. Nu är min man borta ett par dagar med jobbet, så jag löste nattningen av barnen i våran säng och båda två snarkar nu ikapp. Kommer att få flytta undan en av dem in i sitt egna rum, så att det går att sova i sängen,det blir lite trångt annars och så har man en fot eller en armbåge i ansiktet flertalet gånger under natten.

Vad vi gör imorgon beror lite på vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0