Tisdag 29/6

Vad gjorde vi igår, få se, jo vi åkte för att handla, igen. Fast denna gång var det jag som behövde nys shorts och en ny baddräkt. Har inte haft baddräkt sen urtiders minne typ. Att gå i bikini nu är det inte på tal om, kanske nästa år, men bada på semestern vill man, så lösnigen blev en ny baddräkt, om man inte skall gå på nudiststranden förstås. Jag föredrar baddräkt.

Min man var senare på eftermiddagen/kvällen iväg för att träffa en kompis, jag var hemma med barnen,Beatrice lekte hatt med hundarnas matskålar och jag höll på med disken tills min bror ringde och bjöd över oss på middag. Jag var inte sen att tacka nej. Jag ,barnen och hundarna åkte iväg till min bror, vi åt och sen blev det lite bus med barnen. André och Johnnie hade kottkrig med varandra, Beatrice gick och plockade smultron och ville ge till hundarna, med de var inte så sugen på smultron. André snubblade på sig själv och ramnlade lite oturligt nog in i en bänk och slog i örat, han är nu lite blå där nu.

Idag var det städning hemma som gällde, speciellt i Andrés rum. Jag och André städade, Beatrice stökade ned och så höll det på en stund. Annars så har det varit väldigt varmt idag. Evetuellt så kanske det blir blibyte senare i veckan. Vi har blivit erbjudna en v70 till ett bra pris pgr av allt strul som har varit med vår bil sen vi hämtade ut den. Så det blir kanske volvo igen istället för Renault. Snart drar i norrut. Den 7 juli går färden upp. Har en del att fixa till bara. Tv-hållaren skall monteras in, micron skall in, mm. Det skall bli roligt att få åka till pite havsbad. De har så mycket aktiviteter för barn. De har bla ett dinosarieland, badland, tivoli mm. Jag hoppas verkligen att barnen kommer att tycka det blir roligt. Trym kommer inte att följa med upp, han skall få vara hos Johnnie, det blir då bara Adelle och Nette med upp. Cobra blir nog glad över en lekkamrat.

Imorgon skall vi ge oss in på ett första med att montera upp lilla förtältet, så att man inte står på campingen som ett stoplskott och inte vet vad man har i händerna, tydligen skall detta tält vara mycket lättmonterat och det är tydligen redan slut hos tillverkaren, vi hade tur att vi förbeställde den så tidigt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0