Söndag 27/6

Det blev lite sovmorgon, var trött ändå när det blev uppgång ur sängen. Igår kväll så såg vi klart filmen, men det var på håret att man höll ögonen öppna, nickade till någon gång dock. André saknar Åke men det är inte så konstigt. Det är även hans första upplevelse som han förstår av när ett sällskapsdjur som dör, det är klart att det känns för honom.

Tog fram barnens lilla plaskpool idag, den blåstes upp och rengjordes innan badvatten fylldes på, Beatrice som i vanliga fall älskar att bada, tyckte att det var alldeles för kallt, det blev lite bad på eftermiddagen när solen hade värmt upp badvattnet. André däremot har badat till och från hela dagen.

Det blev lite målning men inte riktigt där jag hade förberett mig på. Ena gaveln var det endast det vit kvar att måla, men det är lite högt och jag vill då ha Theo till hjälp för att hålla stegen. När jag väl är uppe på denna svindlade höjden och började måla, så börjar det surra runt mig. En och en annan broms klarar man av, men i detta fall så var det getingar som surrade, tittade då upp och såg getingar krypa in under nocken, f-nn. Ingen målning där, inte på stege iallafall, det blir att få hyra en skylift nu, iallafall till de höga målningsjobben så står man lite stadigare när getingarna kommer. Fick måla på andra ställen istället, men det skall ju målas där med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0