Söndag 13/6

Idag är Eleonora 1 månad gammal. Hon har växt på sig riktigt bra tycker jag, det märks även på bebiskläderna, nu är det strl 56 som gäller.

Ja det har varit ett par hektiska dagar nu den senaste veckan. Först så fick min bil åka tillbakatill verkstaden på översikt av automatlådan, igen. NU har vi faktiskt beslutat att faktiskt byta bil, igen. Att det kan vara lite strul med en bil kan man ta, men nu har den strulat för mycket. Vi kan inte lita på den och den kommer inte att fungera som en dragare heller till vår husvagn, så nu letar vi en annan bil, igen. Vi var nu i avesta i helgen för utställning med Nette, men innan det blev avfärd dit så upptäckte vi att min mans bil inte fick dra våran vagn med b-körkort, utan det diffade 60 kilo(vagnens totalvikt är "bara" 1250kg), typiskt.Hade någon av oss haft be-kort hade bilfn fått dra 1800 kg. Nu blev det jakt på en annan dragbil, min brors bil fick dra vagnen så det blev ett byte med honom  och sen skjutsa honom till arlanda till han flyg ned till hans tjej Micha i Halland. Mitt i allt detta så har det städats ut husvagnen och förberett den inför resan upp. Så på sena fredagseftermiddagen bar det uppåt till dalarna. Vi anlände vid niotiden på kvällen, barnen var otroligt duktiga på resan och efter en väldigt sen kvällsmat så fick Beatrice och André dela koj och det var väldigt spännande, de har sett fram emot att få sova i husvagnen så länge. Dagen D för utställningen började med att det hade regnat hårt hela natten och skällande hundar, det är verkligen så skönt att våra hundar inte var någon av dem, de skötte sig finfint. Lite stress blev det sen på morgonen att hinna få med allt och alla men till slut så var vi på plats. Jag kännde redan vid veterinärbesiktningen att idag var det ingen tipptop dag för oss, såg även på Nette att hon inte var på humör, att speakern för området pratade och pratade så att det ekade över hela området gjorde det inte bättre. Nette tyckte inte om det. Kallt väder var det också med en del droppar ifrån luften , ja vad säger man , vi gjorde vårt bästa. Domaren var en fransk dam som var väldigt försiktig av sig, ungefär som om hon var osäker av sig, ville inte ta i hundarnas munnar för att kolla tandstatus mm, Nette tyckte att hon var underlig och ville inte riktigt lita på henne, jag gav henne stöd för att visa att det inte var något konstigt, domartältets ena sidodel var dessutom lite löst och  stod och fladdrade precis bakom Nette och hon ville hellre hålla koll på det än att vara allert, jag klandrar inte henne. Vi fick en 1:a i bedömningen och placerade oss som 3:dje bästa juniortik, tyvärr inget ck idag, men jag är nöjd ändå trots allt. Jättebra träning för oss, jag vet nu att det behövs mer träning på vissa punkter. Efter vår tävlan var Nette glad att hälsa runt på både andra hundar och människor, man kunde ju få sig lite godis elle lite bus med någon kompis kanske? Det kan inte alltid gå bra på utställningar känner jag utan lite bakåt måste det gå så att man kan jobba på detaljerna som man har missat innan, precis som i lydnadsträningen. Sen så dömmer alla domare olika beroende på vad de gillar eller inte gillar. Innan vi skulle packa ihop så villle jag passa på och gå runt lite vid försäljningstånden för att hitta nytt halsband till Nette, jag kom därifrån med två nya utställningstolar och en ny "bur", en rund ihopfällbar hage med en diameter på 140cm och väger baa 3 kg ungefär. Jag hade precis dagarna innan tänkt att beställa en liknande över nätet men den var då slut. Nu var den här perfekt och dessutom ett bättre pris på den. Glömde dock bort att kolla efter nytt halsband. Vi packade ihop åt lunch och åkte hem, var hemma igen på lördagseftermiddagen. Barnen har verkligen varit superduktiga.

Idag söndag så var det dags för mer bilåkande, en del husvisningar skulle det bli,i nyköping. På ett hus hade jag tagit på fel dag, typiskt, en annan var det tyvärr för mycket fukt i bla taket,synd annars så var den fin, en tredje var jättefin och bra storlek på hus, lite mindre trädgård och parkering men den var urmysig annars, klart ett alternativ, en fjärde åkte vi bara förbi för att se vart den låg för det var heller inte visning idag. Den är också en kandidat, den liksom innan hade dock lite mindre trädgård och parkering, men låg jättefint till, husets storlek är perfekt. sen blev det hemfärd igen. Barnen har åter igen skött sig jättebra, även fast det blev sent, för vi var tvugna till att åka med min brors bil till våra föräldrar för att lämna den. Min bror skall hämtas väldigt tidigt på arlanda och vi har ingen möjlighet att hämta honom. Ja vi härdar våra barn och hundar med bilåkande, speciellt nu innan norrlandsresan, det kommer att bli a pice of a cake nu. Eller inte,vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0