Måndag 7/6

Vaknade idag superförkyld. Barnen har varit förkylda och även jag och Eleonora har varit snoriga, men i morse så hade det även satt sig i halsen, ont i hela kroppen och även torr irriterande hosta. Jag brukar ofta bli väldigt förkyld efter långa bilturer och boven till det är ac:n. Det var dessutom väldigt varmt igår och sen åka långt i en kall bil, kan inte bli annat än att förkylningen bröt ut ordenkligt. Det var meningen att jag skulle städa ur husvagnen idag så att den är klar till helgen, men det fanns absolut ingen energi, så jag och Eleonora låg mest på sofflocket på förmiddagen. Adelle och Nette skötte sig ute i trädgården, de kom in och kollade at läget var ok med oss två på soffan  och när de hade gjort det så sprang de ut genom altandörren igen för att se att kaninerna var kvar, de rejsade runt med deras helslitna nalle ( det som är kvar av den dvs) för att sen springa in igen för att kolla läget med oss inne på soffan. Alltid lika roligt att få sig ett par kalla nosar rakt i ansiktet när man vilar. När man tittar upp så står oftast Adelle och flinar upp sig med ett par strumpor eller en sko i munnnen. Nette tycket att ett par strumpor är för lite att bära så hon letar upp det största hon kan hitta i närheten, en pläd eller ett par byxor mm. På tal om att bära kläder så hade Nettte och Beatrice jätteroligt och dragkampade med något, såg inte riktigt vad det var för jag satt ned i soffan och matade Eleonora, när jag sen ser Beatrice springa förbi mig med dragmaterialet, nämligen min svarta långkjol som är väldigt mysig att ha på sig, speciellt hemma. När min man jagade tag i Beatrice och höll upp min kjol så var det inte så mycket kjol kvar, om jag inte får för mig att det helt plötsligt har blivit modernt med hål och revor i den dvs. För att vända det negativa till det positiva är att Beatrice och Nette leker väldigt bra med varandra, Bea är trots allt bara 2 år (2 år den sista juli) och Nette tar det försiktigt med henne och låter henne vinna lekarna, mycket sunt, skall dock bara införskaffa en större dragkampsleksak som de kan leka med.

När man är inne på ämnet kläder, så såg jag på de få kort som togs igår på utställningen. Jag var glad att jag kom i ena dräkten som jag har, det är trots allt bara tre och en halv vecka sen Eleonora kom. Däremot så fick man en uppenbarelse när jag så på ena kortet som är taget på mig och Nette bakifrån och det var ingen snygg syn. Men hallå, kan ingen vara snäll och säga till när man ser för j-vlig ut. Fram var det ok, men bakifrån såg man ut som en nedstoppad korv i ett alldeles för trångt skal. Hm, nu har man lite att tänka på i klädesväg till nästa helg, det kanske till slut blir en wctoverall i ringen.

 

Kommentarer
Postat av: Florence

Ville bara tala om för dej att jag o mina tjejer satt o tittade på dej o pratade om hur FANTASTISK snygg du var i kroppen......även om du inte precis hade fött barn. Vi var flera som var såååå avundsjuka, så nu vet du det!!! Kram på dej från Florence

2010-06-08 @ 21:34:44
URL: http://www.jillocs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0