Torsdag 1/7

Redan första juli, tiden går fort. Vi gick upp med tuppen idag för att hinna vara i uppsala vid tio. Vi skulle hämta volvon, jippi. Röd och fin är den och den går som ett spjut. Jag har i och för sig haft en sådan här modell fast automat för inte allt för länge sedan, dock var den en 03:a och hade gått 44000 mil när vi sålde den. Denna bil har gått 11900, lite skillnad. Lite synd bara att vi hade så mycket strul med reanulten, men saker och ting brukar alltid ha en mening. Hade inte reanulten strulat så hade vi inte fått tag i denna volvo istället exempelvis. Åkte senare på eftermiddagen till min brors jobb för att sätta dit dragkrok. Min man var kvar hemma för at städa. Klockan fem var jag och barnen där, klockan kvart i elva var vi hemma. Nu har vi en dragkrog med fungerande ström till, nu återstår bara besiktning. Ett stort tack Johnnie för hjälpen.

Mäklaren kommer imorgon, nu skall huset snart ut på försäljning, både spännade och väldigt nervöst. Efter det skall jag och Nette ringträna lite, hon har fortfarande en tendens till att gasa på lite för mycket och jag är dum nog att hänga med mina älgben. Vi älgar på i alldeles för hög fart, man kanske skall springa barfota på grusvägen, då går det inte så fort, inte för mig iallafall. Det blir nog snart så ändå, Adelle och Nette har en förmåga att sno mina dojjer varje gång de springer ut, när jag skall ha ett par så hittar man oftast högerdojjan, vänster ligger ute på tomten någonstans. Trädojjorna som jag har ett par vit aoch ett par svarta av, har varit på vift många gånger, ibland har man en färg vardera på fötterna när man hämtar posten. Nytt mode kanske? Det har varit mode ett tag att gå med stövlar i stan, gärna gröna och blanka eller blommiga. Jag har länge haft gröna matta med målarfärg på. Har införskaffat nya, de gamla som har tio år på nacken läcker, de har fyllt sitt syfte mer än väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0