Måndag 5/7

Det har varit en väldans fejande nu under helgen inför mäklarens fotografering idag. Min bror var ute hos oss i lördags och hjälpte till med att röja bort skräp. Nu har vi fint hemma iallafall i nån dag nu.

Igår morse så vaknade jag med en klåda på högra knät, det såg ut som om jag hade doppat nedknät i brännnässlor. Det blev värre under dagen och sen mot kvällen hade jag även fått dessa utslag på min vänstra vad. Idag så var knät svullet och det kliade så fanatiskt, dessutom brände det i knät, huden känns som apelsinskal och det är rött. Fick en läkartid mitt på dagen idag och doktorn sade att det är en allergisk reaktion av antingen insektsbett eller någon växt. Fick en väldig stark kortisonsalva utskriven och även allergitabletter som skall minska klådan. Hoppas på bättring väldigt snart.

I lördags efter vi hade ätit middag så satt Eleonora i johnnies knä medans jag var ute och rensade klart gången ifrån ogräs, hon passade då på att bajsa ned honom lite grann, hon tyckte säker att lite skit kunde han ta idag och det gjorde han ordagrant. Pappa fick byta blöjan medans morbror torkade bajs ifrån byxorna.
Barnens momor och morfar kom på besök idag, precis lagom till mäklarbesöket och fotagrafen. Fotograferingen gick smidigt till nu när man hade barnvakt. Skall bli spännande att få se utkastet på bostadsannonsen sen.

Nu förbereds det för fullt inför husvagnssemestern, imorgon skall husvagnen färdigställas inför onsdagsmorgonens resa. Är lite nervös över ett ena nummrlappen inte har dykt ned i brevlådan än, har mejlat arrangören om det och hur jag skall göra om den inte har hunnit dyka upp i morgon för på onsdag sitter vi i bilen upp mot 1:a övernattningsstoppet i Sundsvall när posten anländer.

Adelle och Nette har i dagarna tyckt att värmen har varit lite jobbig. Nette som i vanliga fall gärna är ute ofta och mycket i trädgården, har istället valt att hellre vara inne. Vid femtiden när solen har försvunnit så har det varit hilife på dem med många rallyturer runt bl a husvagnen som de senaste dagarna har stått inne på tomten, sen har de sovit gott. Snart så får de en lillebror hit hem, Jillocs X-factor kommer att flytta hit i slutet av juli. Det är en go kille och är väldigt söt. Det skall bli spännande att se hur han kommer stt gå i ringarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0