Måndag 19/7

Igår söndag var det utställning i Piteå. Det kunde gått bättre och det kunde gått sämre. Nu var det en kvinnlig domare och Nette har fått på skallen att just kvinnliga domare kan vara läskiga, hon var heller inte på humör denna dag. Att Nette skulle backa undan från domaren var jag säker på, men att hon sen faktiskt lät domaren titta på tänderna utan att balla ur hade jag inte räknat med. Nette fick en etta i bedömningen och kom sedan tvåa i unghundsplaceringen. Hade hon inte spökat runt hade hon fått CK, det är jag helt säker på. Mer ringträning tyckte domaren och så även jag. Jag är trots allt väldigt nöjd och domaren var bra. Mindre bra var arragemanget kring utställningen. Det var en hel del missar med både pm och nummerlappar så det skapades problem för utställarna, t o m Theo tappade humöret över det, så himla tråkigt, det förstör så mycket när en arrangör missar och gör så pass galna fel som det var när det drabbar så många. Barnen skötte sig bra trots det tråkiga vädret

Adelle Började löpa häromdan, en månad tidigare än beräknat, men så är det, inte undra på att hon beteer sig som tjurbritta emot Nette.

Efter utställningen och lunch så skulle barnen få besöka Nimbys värld, ett lekpalats. Det var faktiskt riktigt kul där, fick vara med Beatrice och hjälpa henne i stora lekstället, den lilla för barn mellan 1-4 år dög inte åt henne tyckte hon. Vi hade riktigt roligt ihop. André hann inte mer än komma in dit så var han redan iväg i klätterställningen. Efter ett par timmars lekande så var det showdags för barnen med piraten Hasse, Sjödraken Nimby mm. När allt var slut och barnen skulle få varsin Nimbygosedjur, så hittade först Beatrice den lilla popcorn ståndet sen kvällen före med en kartong popcorn kvar. Tog henne därifrån, satte ned henne vid mig och gav Theo nimbysarna och sen försvann sedan Beatrice när jag vände mig om. På inte ens två sekunder var hon puts väck. Vi började leta och ropa men hittade inte henne. André sprang inne på äventyrsgolfen för att leta. Jag yrade runt med Eleonora i famnen och hade allmän panik, Theo letade i leklandet och personalen hjälpte till att leta och gjorde utrop. Andra föräldrar med äldre barn hjälpte till att leta, till slut hittades hon av något barn och förälder upp långt inne i denna labyrintliknande lekställning. Så tacksam över all denna hjälp ifrån så många snälla människor. Sen var vi alla så slut på kvällen av dagens äventyr så det blev bara middag och sen ihopplock av alla saker inför dagens resa, sen var det sängen för barnen.

Idag är det hemresa, få se när, var och hur vi stannar för övernattning idag. 

Denna semeter har varit väldigt uppskattad och äventyrlig på många sätt. Vi talar om att göra om en tur upp i landet om två år igen ungerfär.Nästa år blir det med störtsa sannolighet nedåt i landet. Så att ha husvagn öppnar många dörrar, speciellt för en storfamilj som oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0