Fredag 2/7

Larmet på min bil fungerar, det fick jag vetskap om imorse då jag hade somnat om efter ha matat Eleonora, Theo skulle putta till dörren på bilen som jag inte hade stängt ordenligt när jag lyfte ut Beatrice igår kväll. Jag hoppade ur sängen yrvaken och fattade ingenting.  Dags att gå upp och det tyckte även hundarna som var hungriga.

Mäklaren var här idag och vi kom överens, fotografering blir på måndag eller tisdag, beroende på hur deras fotograf var ledig. Visning är inplanerad den 22 augusti. Det blir bra för då är inte vi hemma utan på utställning hela den helgen.

Annars så har vi varit ute hela dagen och städat och rensat bland skräp som skulle på tippen. Innan middagsdags så ringde min bror och meddelade att han var på g till oss. När de anlände så blev hela gänget glada, hundarna rejsade iväg med cobra och barnen sprang runt av glädje av att sin morbror kom. Det blev mat och lek ute med barnen en stund, lite fika var sen inte helt fel. Johnnie hade med sig en jättegod krans som snabbt tog slut. Senare mot kvällen så åkte Johnnie hem med cobra och Trym. 

Jag skulle göra iordning välling till Beatrice som precis hade badat och som stod på en stol i köket vid matbordet, när jag precis upptäcker att hon bajsar. Shit, glömde sätta på henne en blöja. Ropade på Theo som avslutade sin målningi hallen på en gång och var på plats för unsättning innan hundarna upptäckte det. Ja Beatrice fick duscha igen, men hon klagade inte över det.
Familjen var samlade för lite kvälls-tv, Nette och Adelle fick ett varsit grisöra. Adelle åt snappt upp sin, Nette gick upp på ovanvåningen och bäddade ned grisörat under dynorna för senare måltid. Barnen somnade i soffan när de satt med oss, så det var bara att lägga dem i sina sängar. Kvällen avslutades med en film på tv-n. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0