Tisdag 5/1

Mycket förberedelser idag inför resan imorgon.Packa, packa och packa, leta fram grejor som blev bortstädat inför julen som skulle packas. Min man höll på bra länge med att få fram takboxen som låg ute och hade samlat på sig en massa is innuti och låsen var fastfrusna, inte så konstigt. Efter ett tag tittade jag ut för att se hur det gick, då höll han på att gräva sig runt boxen för att kunna välta runt den och på så vis få isen att lossna, jag gick ut för att hjälpa honom, barnen stod nyfikna i fönstret och tittade på. Boxen låg precis nedanför vardagsrumsfönstret så barnen hade jättekul när vi stod och försökte få runt den, jo runt fick vi den och man hörde iskakan lossna, men låset var fortfarande fruset trots en massa 5-56. Det blev att dra boxen till groventrédörren och putta upp den för trappen in i groventrén för upptining. Gick väl en halvtimma sen gick boxen att öppna. I boxen låg en 20 centimeter tjock iskaka. min man tog fram yxan och fick hacka upp iskakan i bitar som han slängde ut. Utanför stod Adelle och hejade på, hon ville jaga isblock som kom utkastandes. En upptinad och urtömd takbox kommer att sättas på bilen imorgon, för att sedan åter fyllas dock inte med is utan en barnvagn och resväskor istället. Kvällen avrundas med en kopp te och knäckemacka med kaviar på innan sängdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0