Tisdag 19/1

Vaknade av att Nette försökte tränga sig ned hos mig och barnen i sängen, klockan var i och för sig halv 8 så det var dags att gå upp. Det tyckte Trym var en bra ide, hundarna rejsade ned för trappen, Beatrice hasade sig ned för trappen på rumpan, jag höll ett stödjade tag om henne och André hejade på bakom. Glömde att brödet tog slut igår, men André ville ändå bara ha yougurt med flingor, Bea tar som vanligt en skvätt välling innan hon vill äta något annat. Så blev det, yougurt fram och flingor, självklart ville Beatrice ha lite flingor att knapra på, men efter en stund tog hon sin lilla plastskål och hällde ut allt på golvet och skrattade glatt. Ja det var ju några andra som tyckte det var super att hon hällde ut dem, så det var redan uppätet innan jag ens han komma ned på golvet, magen tar emot lite nu när man böjer sig framåt, eller rättare sagt man känner sig som en stel pinne och tjock som ett halvt kylskåp på morgonen. Dagen i övrigt var lite småstrulig, André hade satt sig på tvären och gjorde inte som man sade, Beatrice var i sitt esse idag och hittade på allt möjligt bus. Orkade inte borsta av bilen ifrån snö och försöka komma in i den då dörrarna är lite småfrusna, bara för att åka iväg och handla lite bröd, så det blev till att damma av bakmaskinen som fick fixa brödet åt oss. Varför skulle jag åka iväg drygt 7 kilometer bara för lite bröd när jag ändå har alla ingridienserna hemma? Så blev det hemmabak istället, utan att behöva anstränga sig.

Dagens tur in till skogen blev inte vad jag hade tänkt mig, när jag drar pulkan med Beatrice i så hör jag Trym och Nette skälla och drar iväg. F-N bara det inte var grannarna och deras hundar, men de brukar inte vara hemma så tidigt på dagen. När jag kommer fram till där de är så kommer ett par andra grannar i området, tur i oturen. Hundarna var glada och stojade runt, Nette var framme och skulle sno vanten ifrån ena personen och Trym hoppade upp och skulle hälsa på den andra.Det var en ända stor cirkus ute i skogen, 2 spolingar som hoppade runt och skällde o var glada, den tredje var fast i koppel som trasslade sig in  pulkan och i mina ben, för Adelle ville också fram och hälsa. Sen försöka få fast Nette som hoppade runt som en fnatt och skällde. När jag fick in henne var hon så uppspelt att hon skulle ta och kampa (leka)med kopplet istället. Grannarna är som tur är inte hundrädda, men Beratrice tyckte inte att det var så kul, hon är i en blygsam ålder just nu och sen fick hon en massa snöskvätt i ansiktet ifrån hundarnas tassar och André var glad och berättade om allt han hade sett.

Hemgången blev bra iallafall.Det luktade mycket gott när vi kom hem, nybakat bröd, mums. När jag och barnen satt och tittade lite på tv efter lunch så ringer min mobil, det var min barnmorska. Hon berättade att efter sista besöket hos henne så gjorde vi en bakterieodling och den visade att jag åter igen har en streptockerinfektion, så det blir antibiotika igen. Har redan gått en kur för ca 10 veckor sedan, men tydligen har jag lätt för att få dem. När jag väntade Beatrice så var det också ett par turer med antibiotika då. André kom ju ändå 1 månad för tidigt när han föddes, men det höll på att bli 2 månader först och det berodde högst troligt på en infektion i kroppen. Adelles löp har än så länge inte påverkat Trym så mycket än, men det kommer, för hennes kissfläckar ute är mycket intressanta. Håller på och kollar lite kurser som jag vill läsa, har velat det länge men kurserna jag har velat gå har gått på sådana dagar och tider som jag inte har kunnat på eller så har de redan varit fulla, få se om jag kan få till det nu till våren istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0