Söndag 31/1

Ojoj vad många dagar det har gått sedan jag skrev sist. Det har varit lite fullt upp. Jag var på onsdagen hos läkaren med Beatrice och fick konstaterat att hon hade halsfluss och det blev medicin. André fick också göra halsprov för säkerhets skull, han var fri ifrån det. På natten vaknade först André med öronvärk. Sedan vaknade Beatrice av hosta. Senare vaknade André igen med öronvärk och att han var kissnödig. Då vaknade även hundarna och vile ut och kissa.Trym var lite pilsk och vankade en del och pep, tills jag röt till att han skulle gå och lägga sig och det gjorde han. Efter ett tag ringde min mans väckarklocka, han skulle upp extra tidigt för han skulle iväg och morgondema hos grossister på morgonen. Då vaknade Beatrice och skulle upp efter sin pappa, jag följde med upp och gjorde iordning vällning till henne, sen sov vi alla ett par timmar till. Jag misstänkte att André hade öroninflammation på g men vi väntade torsdagen ut för att sen om det bara var tillfälligt som han hade ont. på torsdagsnatten hade André ont igen, så vi beslöt att åka tillbaka till doktorn på fredagsmorgonen. Jag skulle jobba den dagen så det var min man som fick ta barnen till doktorn. Det var samma snälla doktor (doktor Hanna) som fick ta emot barnen igen, hon kände igen dem sedan onsdagen och undrade vad som var på tok idag, min man förklarade problemet och doktorn tittade i Andrés öron. Dubbelsidig öroninflamation var det och även medicin till honom. Sen har vi sovit gott resten av veckan. Det är så synd om barnen när de är sjuka och har ont någonstans, de har inte lika lätt att förklara var de har ont någonstans eller hur de mår.

Tikarna löper på och Trym är pilsk, han hade 2 dagar som han var extra pipig och ylade något på dagarna men han har sovit på nätterna. Adelles svullnad är på väg ned och hon fräser ifrån så hon är på avslut, Nette är nu jättesvullen och går och småkissar överallt ute. Trym har nu börjat att lugna ned sig ordenkligt. Trym har nu fått följa med på egen hand på olika ärenden för en skön paus hemifrån, vilket var uppskattat ifrån hans sida.
Nette är anmäld till en inoff. utställning i sollentunda den 13 februari, få se hur det kommer att gå med det, men det gäller att träna och träna för att nå någonstans, vi har även anmält oss till utställningsträningen den 7 mars i Uppsala, det behöver vi och det skall bli jättekul att få träffa andra dalmatiner med sina ägare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0