Söndag 3/1

Idag var det skönt med sovmorgon, till och med barnen sov till 8 idag. Hade planerat att åka och träffa Sara och Kotten idag för lite träning. Det bar iväg stax efter lunch och jag fick ta mannens bil, hade inte hunnit tanka min och sen har han lite bättre däck än vad jag har, så in med Nette och även Adelle fick följa med( hon är just nu en grinig kärring innan sitt löp och Trym behövde lite återhämtning från hennes uppläxningar.) Jag skulle till Järfälla så jag knappade in adressen på gps:en. Jag är en sån som hittar otroligt dåligt in mot stan och på norra sidan, men med gps så kan till och med jag köra norrut  utan att köra vilse, ja förutom när jag ställer in den fel och får ta omvägar istället, men fram kommer jag till slut. Väl framme så får jag köra ned i ett stort garage med värme, vilken lyx att få tillfälle att träna mitt i vintern innomhus. Det gick jättebra , Kotten gjorde riktiga framsteg på den stund vi tränade tillsammans allihopa. Nette fungerade också väldigt bra, hoppas att hon inte strular till sig in för utställningen nu. Adelle blev ordentligt uppvaktad av Kotten men hon ville inte, hon skyddade rumpan och var allmänt grinig emot honom. Inget ovanligt när det gäller henne och löp så att säga. Det märks också när man försöker träna henne, hon är inte intresserad, utan man får göra annat roligt med henne under denna tid som att vara mycket i skogen och sen snöbollskastning, det älskar hon. Väl hemma så blev man glatt emottagen av barnen och det vankades middag, gott. Lite duschning för barnen blev det sen och kloklippning med inkluderad brottning på Nette. Till slut blev alla klor klippta och trampdynorna innsmörjda för motverkning av sprickor i denna kyla som är. Min man var den som höll, jag som klippte och Beatrice den som matade Nette med godis under tiden. En och en annan smakbit till Beatrice blev det också , men det var inget gott med leversnittar tyckte hon men hon ville väl tro att det var chokladbitar som Nette fick. Skall även skriva en komihåg-lista för nedsresan till Göteborg. Det blir annars alltid något man glömmer, det är jag expert på så man har lärt sig att en lista är bra att ha. Imorgon blir det jobb, en lång dag, skulle hellre vilja vara hemma med familjen som är julledig och vara ute och åka lite pulka, men det får bli så på tisdag istället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0