Söndag 17/1

Sovmorgon blev det idag, kom upp vid halv nio. Innan dess så ville André gosa lite och få läst en bok, en liten stund för oss själva. Nette hade smugit sig upp i sängen när jag sov och när hon märkte att jag vaknade så gled hon ned som en hal ål ifrån den ner i sin bädd. det fanns ingen anledning till att bli arg för hon visstr direkt att där skulle hon inte vara. Men on passade på den lilla stund hon "fick " för att sova i våran säng. Jag klandrar inte varken barn eller hund för att de tycker våran säng är skön för det är den, en tempursäng. Jag måste köpa mig en ny kudde för min kudde tycker André är väldigt skön och passar på att få sova på den när han får chansen, så han får ta över den ifrån mig. Vid frukost så tyckte jag att det vore skönt med en promenad idag, och resten av familjen var med på det.

Jag tog en promis först med Adelle och Nette i och med att Adelle löper så de fick springa lösa ute i skog och på äng, och jag bara gick och filosiferade och njöt av den stilla dagen. På vägen tillbaka hade jag båda tjejerna lösa, jag håller på att träna Nette på att kunna vara lös på vägen utan att besöka hästhagen hela tiden och det börjar arta sig, Adelle hjäper gärna till att säga irån om Nette sticker iväg. Just som jag skulle koppla upp Nette så kommer grannen ut ifrån sitt hus med en av sina hundar, som minte tycker om andra hundar och skäller såfort de ser någon. j-klar där stack Nette, imot dem. Jag springer åt andra hållet och tjoar o tjimmar, Adelle kommer i ett huj, för hon var på väg att hämta Nette först, Nette i sin tur vände tillbaka till oss och bara tre meter ifrån mig vänder hundrackarn igen emot grannen och den argsinta hunden. Jag srang emot dem och även Adelle sprang för att hämta och läxa upp Nette. Jag som ett bi fick jag tag i henne, och kopplade upp. att jag skulle ha en sån otur att de skulle komma ut precis då innan jag ahn koppla upp henne första gången, men som tur var hände inget. Nette är väldigt nyfiken tjej och bangar inte för att springa fram och utforska eller att springa fram och hälsa. Det gör att hon inte har varit lika lätt att få in på inkallning som de andra två, men träning och åter träning, det fortsätter vi med hela tiden.

Sen var det Tryms tur att få följa med på promenad med resten av familjen, Beatrice fick åka i hundpulkan för den är idealisk att gå med . lättdragen och följsam, men min man drog den, Trym är inte skolad än för att dra, men det kommer han bli sen. Promenaden var väldigt skön; Beatrice somnade i pulkan och André hade jättekul i snön och skulle öven försöka gå där Trym gick, vilket ibland var lite svårt. Alla Hundarna sov gott sen hemma efter promenaden. Eftermiddagen i övrigt blev något lugn, barnen busade runt och Nette hittade pipbollen och sprang med den och pep för glatta livet, med Trym jagandes efter, för han ville också ha pipen. Sen var det Beatrice som faktiskt vann bollen och sprang runt med den och med en storebror efter sig, för nu ville han ha bollen. Till slut var det Adelle som vann den efter att Beatrice kastade iväg den, och hon tog den och sprang iväg med den till sin bädd, lagd boll ligger kvar hos mig tycker hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0