Onsdag 13/1

Jag skulle egentligen ha skrivit några rader igår , men det blev en väldigt tidig kväll. Min man var bortrest över natten med jobbet, så det var jag ,barnen och hundarna igår kväll. Det brukar fungera bra och man brukar till slut få en lugn stund när barnen väl är i säng. Igår var dock alla trötta och ville i säng tidigt. Efter kvällsrastningen som blev redan vid niotiden stod alla hundarna på kö för att bli uppsläppta till övervåningen där våra sovrum är. Precis när man släckt lampan så började Adelle skälla över något konstigt, hon brukar aldrig skälla över något så där på kvällen när vi har gått och lagt oss. Jag var tvungen att gå upp och se efter vad det var och tittade ut genom fönstret och såg att bilen lyste. Jag hade glömt att låsa den kom jag på och plånboken var kvar där i, hm hade någon gått in i den och tagit den tro? På med morgonrocken för att gå ut och kontrollera, Trym följde med, de andra var kvar inne, det var för kallt för dem att gå ut igen. Plånboken var kvar men däremot var inte bakdörren ordentligt stängd. André hade inte stängt den ordentligt varav det lyste i bilen, jag stängde den och låste bilen och vi sparng in igen för det var riktigt kallt i bara nattlinne, morgonrock och trädojor. Sedan lade vi oss snabbt i säng igen. Alla sov hela natten utan några störningar. Vi vaknade vid sju, eller rättare sagt Nette tyckte att det var dags att gå ut och väckte allihopa. Idag skulle vi åka iväg och köpa hundmat, för det hade jag glömt att göra i helgen, så sista portionen blev till frukost till Adelle och Trym. Bilen var ordentligt kall och frusen idag, brrr och ingen häckvärme har man heller (ur funktion). Först iväg till mataffären så att vi kunde panta julens alla pet-flaskor så de blev återvunna på rätt sätt. Hade de varit kvar längre hemma så hade hundarna återvunnit flaskorna på sitt sätt, vilket innebär merstädning för mig och och så hamnar de inte riktigt rätt i sorteringen. Passade på att handla hem mer mjölk när vi ändå var i affären för att sen åka till foderbutiken för lite hundmat. Favoritstället för barnen förutom leksaksbutiken förstås, men vem kan klandra dem. Jag tycker också det är kul att åka dit med alla hundprylar och sånt, vem säger att man har tillräckligt, det finns alltid något man behöver ha. Jo faktiskt det är så, kanske mer grisöra eller kanske mer ben, varför inte kolla upp ny klosax som egentligen behövs, eller annat kul. Ny apportbock kanske, nä det får vänta lite, den gamla får hänga med ett tag till. När vi väl kom hem så såg ag något konstigt på golvet vid passagerarsätet som jag inte tänkte på när vi åkte, tittade närmare på vad det var och sen såg jag- MUSLORTAR INNE I BILEN. VAF... Jaha och tuggat lite på ett litet hundben hade den också. Ja den fanns ju inte kvar nu iallafall. Packade ur bilen med inköpta varor och öppnade dörren till ett par mycket lyckliga jyckar som sprang glatt ut. När jag kommer in i hallen så ser jag, EN HALVUPPÄTEN BLÖJA  med resterande utspritt över hela golvet. Jaha då visste jag vad jag skulle göra nu då. en sån typisk dag, det blev en lyckad ickebränd middag iallafall med make och barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0