Måndag 4/1

Klockan ringde 06.00, jag snoozade. Klockan ringde 06.15, jag snoozade. Klockan ringde 06.30, jag stängde av och skulle gå upp, trodde jag. Vaknade 06.50, oj då. Gick upp och duschade, resten av familjen och hundar låg kvar och sov, skönt för dem. Jag var inte pigg idag och som tur var så är min man pappaledig denna vecka, så det var ingen stress. I vanliga fall är man på väg till dagmamman med barnenvid den här tiden. Jag fick en lugn start. Nette och Trym vaknade och ville springa ut och kissa, det är så enkelt att bara öppna dörren och släppa ut dem på den första morgonkissen, när de är klara kommer de tillbaka och inväntar mat. En lugn frukost avnjöts och jag konstaterade att klockan sprang iväg. Min man vaknade vid 8, precis när jag var klar med frukosten och skulle rasta hundarna innan jag åkte till jobbet. Termostaten visade på -15 grader, brrr. Startade bilen precis innan jag gick och rastade hundarna och det var nästan så att bilen imte ville starta, men efter några host brummade diseldunket igång. Barnen hade också vaknat och jag hann säga godmorgon och hejdå till dem innan jag åkte. På jobbet var det kallt, var så frusen att jag satte på mig fleecejackan som kanske inte är världens snyggaste efter hundträningar mm. Men den var iallafall ren. Fuljackan var mycket varm och skön, jag tycker inte om att frysa. Fuljackan fick vara med hela dagen. Jag börjar bli nervös nu inför utställningen, varför vet jag inte, jag kan ju inte göra mer än vårt bästa och sen ha kul, men ändå blir jag nervös. Imorgon blir det att packa och sätta på takboxen på bilen för nedresan på Onsdag. Alla blev glada när jag kom hem, André var rätt trött och ville gå och lägga sig med en bokläsning från pappa. Beatrice, vår lilla pajas passade på att ta storebrors sparkbil och åka runt, hon hittade även Tryms gamla plastkrage som legat i klädkammaren, hon satte den över huvudet och gick till Andre´s bil och åkte runt och lät som ett spöke, synd var så hann jag inte fram med kameran i tid. Imorgon blir det sovmorgon, skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0