Måndag 18/1

Dagen började väldigt tidigt, runt 4-snåret, men det var inte meningen. Sonen vaknade och var ledsen, sen kräktes han. Jaha då var det dags igen, stackarn. Vi fick honom att vila lite till men vid halv 6 så hördes pappa på nedervåningen så han ville gå ned till honom, Jag passade på att sova lite till med Beatrice. Då blev det vabb idag igen, men det är ingens fel att man blir sjuk. André var lite slak idag på dagen, men jag var ju tvungen att gå ut med hundarna, så det blev att klä på båda barnen för utgång. Båda barnen fick åka hundpulkan som jag drog med ett koppel, den pulkan är väldigt lätt att dra, speciellt på en plogad plan grusväg, Trym fick hjälpdra lite och oj vad han tyckte det var kul, han ville spurta iväg direkt. Jag var tvungen att hålla in honom, så att han inte fick för tung last, för det var faktiskt första gången för honom. Barnen väger inte så mycket, totalt var det inte ens 18kg i pulkan. Vi gick till skogen där jag kopplade Adelle och släppte Trym så att han fick springa löst med Nette en stund. Efter skogstigen som är kanske 500m till ner till ängen så kopplade jag upp Trym igen för att Adelle skulle kunna springa löst med Nette.
På vägen tilbaka så såg jag en liten blodfläck i snön , men det är inget konstigt, Adelle löper ju. Trym tyckte inte det här med pulkan var så tokigt utan att det var faktiskt kul, så det blir mer träning på det för honom. Väl hemkomna och barnen avklädda så blev det lunch, medans jag lagade lunchen såg jag återligen en liten blodfläck på golvet i vardagsrummet och det kunde inte vara Adelle, hon var i hallen och hade dessutom blöjan på, så vad var det? Nette hittade jag uppkurad i soffan och blev rätt påkommen när jag såg henne, jag passade på att undersöka om det var ifrån henne blodet kom och jajamän ett litet skärsår i ena trampdynan, som tur är var det ytligt så håller jag det rent och plåstrar om det så läker det fort. Efter lunchen blev det omplåstring och Tryms gamla krage på för att hon inte skall bita bort bandaget.(kragen efter Tryms stora skärsår som han fick i somras, det var då riktigt rejält med flera timmar på bagarmossens akut och operation, han hade då klyvt ena trampdynan och skurit längst med undersidan på tassen, det var på håret att inte senorna i tassen hade skurits av.)



André var dålig hela dagen idag dock ifrån den andra ändan och han har fått behålla den mat han har ätit. Mot kvällen efter mycket bus ifrån Beatrice blev det misstänksamt tyst så jag och André letade upp henne och fann att hon hade klättrat upp i handfatet på toaletten och lekte med alla tandborstarna. Bustjejen hade tagit och klättrat upp på pedalhink enoch därifrån tagit tag i blandaren och hävt sig upp. André ville också sitta där i och bada, men nej, han är för stor. Då ville han bada i badkaret och så blev det, båda barnen skvätte och hade kul tillsammans, efter bad blev det pyjamas och lite välling innan läggdags, vilket fungerade bra idag trots att pappa är bortrest i jobbet några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0