Lördag 2/1 2010

Jaha nu var det ett nytt årtionde igen. Nyåret föll väl ut, Cobra var lite nervös för det hördes lite av grannarnas fyrverkerier som varade i max 15 min, men det räckte för henne tyvär. Våra hundar brydde sig inte utan låg och tuggade på sina grisöron. Igår var vi ute iallafall och alla hundarna lekte glatt, Cobra var något tveksam först men hon upptäckte snat att det inte smällde något och allt var ok igen.



Det var även storstädning inne igår och en massa tvätt blev tvättad. Jag slutförde även det nya madrassöverdraget till den nya madrassen som är till den stora buren.Det behövdes en ny , den gamla var helt urlegad och jag skall ha buren med mig till utställningen som är nästa vecka. Jag skulle egentligen köpt en som var anpassad till buren i en djuraffär men backade på det när jag såg priset,nästan 600:- för en ynka madrass. Nä det blev en spjälsängsmadrass ifrån ikea för 99:- istället. Den madrassen fick jag korta ned 15 centimeter men det var inget svårt, ville även ha ett överdrag som matchade det överdrag jag hade sytt till buren. Nu ligger den nya madrassen i buren och hundarna tycker den är jätteskön att ligga på. Trym är den som först smiter in där efter vi har varit ute, Nette klättrar över honom och trycker ned sig hon också. Igårkväll när vi satt och tittade på tv så frågade min man om det var jobb för mig på lördagen, nä säger jag, det är väl stängt. Jaha säger han och jag behövde gå ut med hundarna. När jag kom tillbaka med gäng ett (Trym och Cobra) så sade min man att det var inte stängt på mitt jobb. Skit sa jag då är det jobb istället för att titta på bil. Jaja inget at göra åt det. Bara att åka och jobba då och jag gick ut med gäng två (Nette och Adelle). I morse när klockan ringde var jag inte alls road av att gå upp. Cobra hade levt liv på natten och skulle jaga vår katt Soja så till slut fann en väg in i vår garderob för att få sova. Idag åkte Cobra hem ,men det skulle hon göra och Soja var mer än lycklig då. Min man och barnen skulle städade lekrummet idag när jag jobbade dvs min man städar och barnen stökar ned igen. André ville vara snäll och ville hjälpa till och städa sade han och det fick han varav han går fram till sin sittpuff och sätter sig och säger till sin pappa att han tittar på istället. Så kan man också göra för att inte vara i vägen för sin pappa när han städar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för i dag!! :) Skickar bilder inom kort!!

2010-01-03 @ 18:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0