Lördag 16/1

 Adelle började löpa igår, jag visste att hon skulle börja för hon svullnade så mycket på bara två dagar, så jag satte på blöjan redan då och Trym har sina kallingar på. Idag har Trym börjat ana att det luktar gott om henne men hon är så tjurig emot honom så han håller sig undan. Jag har jobbat idag och som alltid på lördagarna så tror folk att bara för att de har kommit in i butiken så kan man gå där hur länge som helst fast det har stängt. Man håller god min och är trevlig fast innombords så ser man ut som en tjurig treåring som inte får som man vill. Nu i dagarna har min mage växt en hel del,kan knappt knäppa knappen på mina overallbyxor nu. Men jag håller mina promenader ännu fast jag får ta det lite försiktigt för jag har börjat få foglossning. Det var i och för sig väntat för det fick jag med de andra två också, men man vet nu hur man skall lindra det för att det inte skall bli värre och mer smärtsamt. Jag skall anmäla Nette till några inofficiella utställningar nu som går i februari och mars. Träningen hemma går bättre än förrut, mycket är nog för att jag är mer konsekvent och bestämd när det gäller vissa övningar. Var nog lite för slapp tidigare med det. André och Beatrice har varit ett par riktiga bustroll idag och rivit runt alla hundlekasakerna överallt med diverse bollkastning inne också som tur var i hallen. Jättekul tyckte hundarna, desto roligare tyckte barnen att de fick respons på det bus de gjorde. Vid maten tyckte Beatrice extra synd om Nette som satt och var ledsen över att hon inte fick smaka, så hon matade Nette, en bit till mig och en bit till Nette tänkte hon. Samma sak var det till frukost, Beatrice åt på sin smörgås och med alla hundarna runt om sig, hon puttade bort Adelle och gav sin smörgås till Nette, Trym bara tittade på och man såg hans min- men jag då? Vi festade loss på lite glass med strössel på kvällen och det var mycket uppskattat av barnen, sen hade Beatrice glass och strössel överallt i ansiktet. Hon skulle absolut dricka i sig det sista som var kvar i skålen, inget fick gå till spillo tyckte hon. Imorgon blir det (hoppas jag ) lite sovmorgon. Troligtvis kommer Adelle väcka mig vid tre för att behöva kissa, hon brukar tyvärr göra så i början av sina löp.

Kommentarer
Postat av: Sara

Säg till när du vill träna :) Vi kom ju inte iväg i dag på utställning, och lika bra var nog det för jag är överbelastad känner jag, men det vore skoj om vi åker på samma nästa gång!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0