Fredag 22/1

Jag har inte hunnit skriva nu på ett par dagar, Andrè är sjuk , feber och hosta, Han och Beatrice fick hämtas lite tidigare igår ifrån dagmamman av sin pappa. Så de har varit hemma och röjt och fått pappa att gå i taket. Jag själv har jobbat idag och det har gått bra. I natt låg man och trängdes med 1 man 2 barn och en katt som hade letat sig upp mellan oss ,en stycke hund, Nette ville också vara med men hon fick inte. Vid ett tillfälle var jag precis på väg att trilla ut från sängen för barnen hade trängt ut mig så mycket. Adelle väckte mig sedan vi 5-tiden för då behövde hon gå ut och kissa. Även Nette ville med ut ochTrym fick vara kvar uppe i sovrummet tills de var klara, sen var det hans tur att få kissa, men han var mer intresserad av Adelles kissfläckar.

Pratade med Sara idag, hon skall få låna Nette imorgon till sin kurs som hon går på. Det kommer att vara jättebra för båda två, dels att Sara kommer att få öva på någona annan hund och sen för Nettes skull, att få mer socialträning. Sara fyller även 30 år idag. Stort grattis till dig. 

Nu i veckan så flyttade jag ut kaninerna ifrån barnen lekrum ut i vardagsrummet.André kommer att få det som sovrum . André och Beatrice delar rum idag, men nu skall André få bli en stor kille och få ett aldelles eget rum nu innan nästa lille kommer.Hundarna tyckte det var mycket spännande, de såg söndagsteken på riktigt nära håll nu, nos mot nos för kaninerna är rätt nyfikna av sig. Tungorna riktigt slickades runt munnarna på hundarna. Jag tror Nette stod och vrålblängde i säkert 1 timma, hon släppte inte kaninen Åke ur siktet. Flyttade han sig så hängde hon med. Nu några dagar senare så struntar de i dem när de sitter i buren.

Jag tror att skall börja kalla Trym för klappertanden, för vad klapprar med tänderna när han doftar efter Adelle och hennes kissfläckar. Får han en doftstund på henne klapprar hela han, eller om han får tag i hennes blöja när hon är ute, men jag måste nog säga att han är rätt så from ändå när det gäller löptik i sin närhet, ingen onödigt nattpip, fast de har ett kompostgaller mellan sig, Trym sover på min sida och Adelle sover på husses sida och i mitten av sovrummet så är det ett kompostgaller. Nette sover mest i lilla soffan i allrummet, finsovare där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0