Torsdag 4/2

Idag slapp jag åka iväg med barnen till dagmamman så jag passade på att gå min morgonpromenad lite tidigare. Det har snöat en hel del igår och det var mycket snö i skogen. Tystnaden som var i skogen var helt underbar, några fåglar sjöng glatt och jag kände harmoni. När jag kom tillbaka var det Tryms dags att få sin rastning. När han hade bajsat så såg jag spomask. Ja vad säger man, dags för avmasknng på gänget. Jag har dock tyckt att han inte har hållit sin vikt som han skall och jag hade ändå tänkt avmaska dem. De får tag i hästbajs ute bl a. 

Jag jobbade idag och fick en ny genomgång på nya våtrumsregler och vad det innebär. Få se hur mycket strul det blir nu, men jag tror att det kommer att bli bättre med de ny reglerna, till slut.

Det var så skönt att komma hem idag, visserligen är det lite halobaloa precis när man kommer hem glada barn och glada hundar som inte vet vart de skall ta vägen, snor några skor och springer ut, man jagar efter så att inte skorna försvinner i snön, för man har bara ett par vinterskor. Barnen står och hoppar och vill bli omfamnade. Efter en stund så har alla kommit ner i varv och man kan försöka ta sig in vidare mot köket för att värma på sin mat. Sonen sitter och ritar vid matbordet och jag frågar om dagen, hur den har varit, Dottren kommer och vill vara med gärna sitta i knät. Idag kände jag att det skulle vara mysigt att natta barnen och läsa en saga för dem, André valde en bamsebok som båda lyssnade till. Efter att lampan hade släckts så tog det inte många minuter förrän de sov. min man hjälpte mig att rasta hundarna nu på kvällen, det känns inte så bra i ljumskarna speciellt inte nu när det är måddigt och halt, det blir mer påfrestningar på ljumsken. tar jag det lungt nu så blir det snart lite bättre.

Bebisen håller igång ordenkligt, speciellt mellan 21 och 22-tiden då man oftast sitter still och tittar på tv:n. Jag är så nyfiken på vem den lilla krabaten är, men man får hålla sig till tåls och inte falla till föga och kolla upp om det blir en kille eller tjej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0