Tisdag 9/2

Det har varit helt galet mycket i dagarna. Vi hittade en bil hos en bilhandlare förra söndagen som hade en bra grand scenic, den skall hämtas på tisdag nästa vecka blev det bestämt. Bilen var rätt nyinkommen så de behövde mer tid på sig att kolla igenom bilen och åtgärda eventuella konstigheter. För oss var det inget problem med det, till nu. I söndags så åkte vi till min brors jobb för att städa ur min gamla bil och byta lampa mm, vi hittade också ett litet påbörjat musbo i den under reservhjulet.


Medans jag och min man städade bilen så fick barnen åka en del traktor för att ploga parkeringen utanför, vilket de älskade så de var fullt upptagna med det när vi tog hand om bilen. Vi tog bilder på den, bilen alltså, inte busboet,för att lägga ut den på annons på kvällen vilket gjordes efter att barnen hade nattats. Annonsen lades in på blocket vid halv tiotiden och jag vaknade till vid tio efter att jag hade somnat med Beatrice och hörde min man prata i telefonen och hålla på samtidigt med sin dator. Konstigt tyckte jag och efter att samtalet avslutades så sa min man att bilen var såld och skulle hämtas dagen efter, på måndagen. Va redan? men annonsen hade bara varit inne i tjugo minuter sa jag, för det såg jag på kvittot ifrån blocket. När min man slog upp mejlen så bara rasslade det in mejl, tio stycken hade svarat att de var intresserade av den. Jaha det var och för sig kul att bilen blev såld så tidigt, för då slipper man två bilkostnader under en tid. Nu började problemen dyka fram, hur kommer barnen till dagmamman, sommardäcken var fortfarande kvar hos min bror, fick försöka få tag i honom klockan halv elva på kvällen, som ytu var hade han inte gått och lagt sig men var precis på g. Däcken kunde hämtas på måndagsmorgonen innan mitt jobb för affären skulle göras upp där med min man och köparen. Jag kom även på att jag skulle till mördavården för provtagning för rh-negativtest igen för att se att jag inte har börjat blida antikroppar mot barnet som efter test visar sig vara ett blodpositiv.Fick ringa mvc för att flytta tiden till efter lunch istället för morgontid för att det fick bli bussåkning i planeringen. Ja vi fick bilen såld, min man fick hämta mig vid sju på kvällen från mitt jobb, barnen hade sonmnat i bilen vilket i och för sig var väntat. Min man skall försöka se om vi inte kan eventuellt få hämta bilen tidigare. det underlättar lite med hans och mitt jobb, som det ser ut nu så får han först skjutsa barnen till dagmamman och sedan skjutsa mig till mitt jobb för att sedan åka vidare till sina kunder, han har redan fått skjuta upp en del besök. Förrutom allt stök med bilar så börjar nu en jakt efter en bur till den nya bilen (bättre begagnad). Det lutar väl åt att man kanske köper en ny måttanpassad bur iallafall. Den kommer att få vara med ett bra tag nu så det är väl bäst med det. Min bror sade att han har 10% rabatt hos en burtillverkare och det gör faktiskt nästan 600:- och då är den komplett med allt som vädringskrok, spännband, vattenskål mm sen kommer den att vara fräsch och inte en halvrostig småbulig begagnad en. Jag som sagt var åka buss in till nynäs idag med barnen, de tyckte det var jättekul att få åka med mamma. bussturen enkel resa tog 50 minuter mot 25 med bil, men vad gör man, vi hade trevligt på bussen iallafall. Jag är helt slut nu, och jag har de senaste dagarna somnat på soffan eller med barnen för att sedan gå upp för att borsta tänderna och gå och lägga sig. Hundarna har kvällstid skötts av min man, för just nu är det vansinigt halt ute på våran väg och det är halkrisk, jag har lyckat att halka då Trym skulle springa hem till löptikarna, så just nu när jag är så trött och har lite förvärkskänningar vilket är helt normalt, så tar min man hundarna vilket jag är så glad över.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0