Tisdag 23/2

Vinternkylan håller i sig. igår morse var det -26 grader och hundarna ville inte alls vara ute länge. Tassarna köldkrampade ganska då fort. Det har varit ett allmänt kaos i både den komunala trafiken och biltrafiken. Satt i köer och kom "bara" 20 minuter försent. Det finns de som inte ens kom fram till sina jobb. Idag slapp jag köer, jag var ledig och hemma med barnen. Vi åkte iväg och handlade på förmiddagen och pasade på att leta bur alternativt grind till bilen. Vi hittade en grind som passar bra ifrån artfex. Jag var bra länge inne på bur, men det hade tyvärr snott för mycket av utrymmet där bak. Bakutrymmet är stort men luckan är lite mindre så hade ma tagit bur så hade den anpassats efter luckan för att den skulle gå in. Med grinden har jag fortfarande fullutrymmet kvar. Jag och barnen åkte sedan till mcdonalds för lunch och jag passade på att telefonera till min man för att berätta att de hade en artfexgrind kvar på lager i vår djur/foderbutik. Jag hade även kollat in en mimgrind också men den väger bly, jag gillade dessutom öppningen som artfex har på sin, uppåtgående med gasfjädring.

Vid hemkomst blev det uppacking av varor, fika med min nylige hemkommen man och sen iväg igen för att köpa grinden. Visst jag skulle ha kunnat köpa den tidigare, men att hålla rätt på två spralliga ungar som bara ville in till djurrummet för att titta på kaniner, möss och lite till och sedan gå och kånka på en stor otymplig kartong när man är höggravid, nej det får min man hjälpa mig med. Hemkomst, middag och sen ihopmontering av grind. Imorgon skall den in i bilen. Som alltid när det kommer hem kartonger så är det fullt röj på barnen, vilket i och för sig inte gör något, så tar sedan Nette över och gör konfetti av allt, alltså, vad är det med henne och papper, jag förstår inte att hon tycker det är så skoj med det, slit slit ,riv riv  och lite tugg. men å andra sidan så har vi inte haft varken några söndertuggade skor eller möbler på någon av vovvarna, inte ens som valpar.

Ja det här är nog en av få kvällar som jag är vaken till efter tio. Den senaste tiden har jag mer eller mindre somnat på soffan, blivit väckt och borstat tänderna och gått upp och lagt mig. HUndarna har en snäll husse som har nattrastat dem, men det har varit så kallt på kvällarna så de gör det de skall och sen vill de in till sin varma bädd igen. Det är inte långt kvar nu, 11 veckor till beräknad nedkomst. Skall ta semester sista tiden efter påsk tänkte jag, det blir då nästan 4 veckors ledighet innan nästa lillpyre kommer. Lillpyre är ganska vild av sig, sparkar inte så hårt men han eller hon rör sig mycket, så mycket att man emellanåt mår illa. Då får man helt enkelt bara ta det lungt och vila en stund så brukar det gå över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0