Söndag 28/2

Snart är februari slut, om några timmar är det Mars. Nu när det är plusgrader ute så blir det blött på en gång. All snö som låg på taket rasade ned igår. Det blev nästan en meter nedfallen snö vid entrén. Jag jobbade igår och man kunde kanske tro att många åkte iväg nu till sportlovet för det var jättelungt den första timman, men sen kom de och nästan alla samtidigt. Att vi stängde klockan tre verkade de inte ta hänsyn till, först vid halv fyra så gick de sista kunderna ut.

Igår så kom jag på idén att vi kunde ta en tur till Tom Tits experimenter med barnen idag Söndag. André längtade hela kvällen och i morse när han vaknade så kom han till oss och skrek -det är morgon!. Han ville åka direkt till Tom Tits. Ja nu var ju klockan 7 på morgonen och de öppnar klockan 10 och vi måste äta frukost och klä på oss förklarade vi. André var på ett riktigt glatt humör och var väldigt medgörlig vid påklädningsdags. Jag klädde på barnen och min man rastade hundarna och vi kom iväg i bra tid. Målet var att försöka var där mellan 10 och 11, vi kom dit 10.20. Tom Tits har 4 våningar med olika typer av aktiviteter och experiment. Barnen hade jättekul, Beatrices favorit var en jättestor gunga och André hade flera olika favoriter. Vi har nu årskort på Tom Tits och det var inte dyrt heller, ett besök till och vi har redan tjänat in den kostnaden. Ännu roligare kommer det att bli till våren för då öppnar även utomhusavdelningen. Dagen avslutades med ett utlovar mcdonaldsbesök. Barnen var helt slut men glada efter dagens aktivitet, de somnade direkt i bilen på vägen hem.

Skulle anmäla Nette till Lilla Stockholmsutställningen som är nu den 4 April, men skk:s sida hade något serverfel så det gick inte, jag får prova igen lite senare. Det blir sista utställningen fram tills att bebisen har komit, sen ligger planen att börja ställa ut i juli-augusti igen, eventuellt så kanske det blir en tripp till gällevare och piteåutställningarna, vi får se. Tyvärr så blev nu den tilltänkta utställningsträningen den 7 mars inställd. Det var bara jag och en till som hade anmält sig till den. Trist, jag hade jättegärna valat gå den. Nette är däremot anmäld till en utställning den 27 mars i Sollentuna rackethall istället. Den 12 mars så skall hon få sin ett-årsvaccination. Redan ett år! Jösses vad tiden går fort, planerar att höftröntga hennes höfter i juni-juli, man får tänka på att inte röntga för tidigt, men samtidigt inte för nära ett löp, sedan måste man även ta hänsyn till karrenstiden efter röntgen. Hua,  det är mycket att tänka på. Adelle kommer nog att röntgas samtidigt, helst gärna lite tidigare, men jag får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0