Måndag 15/2

Firade in helgen med att bli förkyld och ont i huvudet , typiskt. Man är trött redan och så blir det förkylning på det.Det har varit utställning i helgen för oss i Sollentuna rackethall. Det var 2 stycken dalmatinertikar i klassen 9-12 månader, Nette blev 1:a där och blev sen bir. Vi avslutade dagen med en big3:a. Jag är jättenöjd med hennes framsteg efter den olyckliga utställningen i göteborg. Nu så gick tandvisningen bra, men hon skulle backa till lite när domaren skulle känna på henne, men det var mycket mitt fel, jag fastnade med tummen i klickern så den klickade till så givetvis så reagerade Nette. Jag ställde upp henne igen och det gick bra för domaren att känna på henne, direkt efter det var det beröm och klapp och lite glädjeskutt ifrån Nette. Domaren var mycket fin på handen och hälsade först på hunden innan hon gick in för tandvisning. Annars var Nette bra i ringen, att jag själv kände mig och sprang som en elefant är en annan femma. Utställningskopplet gick av i gruppfinalen men det märkte inte Nette av just då, jag fick snappt göra en strypsnara av handtagsdelen och den stump som var kvar, blev lite kort men det fungerade då. Uställningdagen blev lite tung för mig för idag var jag ännu sämre med feber och huvudvärk, dessutom skulle bilen hämtas. Det var nödvändigt att få hem den, bussarna går bara varannan timma på dagarna. Speciellt när min man reser med arbetet så är man mer beroende av en bil. Nåja, bilen hämtades och jag körde den till min bror som skulle byta till nya vinterdäck och även ta en liten check på den. Lite fix är det alltid på begagnade bilar som bla lite rembyten eller byte av packningar eller annat, men annars så är den fin. Nackdelen med den typ av bil vi har valt är att det tyvärr är lite mer elektronic i en sådan,viklet gör att det kan bli lita databuggar. En sådan uppstod som tur var när min bror provkörde den, men han hade stängt av den och sen startade den igen så var felindikationen borta. Jag har tur att jag har en bror som är meck,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0